Sivut

maanantai 10. elokuuta 2015

Kilometrikissa

Pyöräretkestä toipuminen oli helpompaa kuin arvasinkaan. Käytiin eilen golfaamassa, enkä huomannut mitään sen kummempaa väsymystä kuin tavallisen lenkin jälkeisenä päivänä. Sen sijaan golftaidot tuntui kaikki unohtuneet jonnekin, kun edellinen peli oli melkein kaksi viikkoa sitten tiistaina, lomareissun lopussa. Siinä oli pelattu sen verran, että kaipas loppuloman verran lomaa golfista ja sit tuli työviikko ja siinähän se svingi jo hukkui... Pitää harjotella lisää taas!

Mun fillari selvisi retkestä heikommin kuin minä - se joutui huoltoon, kun huomasin ketjujen olevan löysällä. Tiedä sitten, missä kunnossa ne oli jo retkelle lähtiessä. Hyvä että huomasin edes tässä vaiheessa ja naapurin huoltomies ehtii heti huomenna kiristää ketjut ynnä muut löystyneet nippelit. Olin ajatellut jättää tänä vuonna huollon väliin, kun olen kuitenkin aika vähän kilsoja saanut koneeseen. Tänä vuonna 387 km ja viime vuonna  yhteensä 687 km, joista osa jo ennen ns. ensihuoltoa, jossa jotain ruuveja kiristeltiin.

Mun duuni on mukana kilometrikisassa ja meidän joukkueen keskiarvo on 764 km/hlö. Eli mä vedän keskiarvoa pahasti alaspäin. Meidän kovimmalla polkijalla on jo 2951 kilsaa kasassa! Jollain kaavalla toi saitti on laskenut, että me on säästetty 2138 litraa bensaa ja 5345 kiloa hiilidioksidipäästöjä. Onkohan sillä joku järkevä laskukaava vai onko se niin petollisen optimistinen, että laskee jokaisen fillaroidun kilsan suoraan mukaan säästetyksi bensaksi? Ainakin mun kohdalla bensaa on säästynyt vain pienenpieni hitunen, kun auton tai bussin kyydissä on ollut noin 90 kiloa vähemmän painolastia. Meidän auto ei ole tainnut kertaakaan jäädä talliin sen ansiosta, että mä olen mennyt jonnekin pyörällä. Siippa on joka tapauksessa mennyt töihin autolla, mun omissa menoissa bussi on se toinen vaihtoehto ja joskus poljen vaan huvikseni ympyrää eli käyn lenkillä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti