Sivut

torstai 24. syyskuuta 2015

Päiväni ovat luetut

Flunssa kestää joko 2 viikkoa tai 14 päivää, riippuen vähän siitä, miten sitä hoitaa, murjaisi työkaverini. Vanha vitsi, mutta nauratti mua, kun tuli yllätyksenä :)

Flunssa todellakin tuntuu kestävän aina kaksi viikkoa. Joskus se on tämmönen, että oireet ei ole kovin pahoja, eikä tarvii pitää sairaslomaa ja koko ajan kuvittelee, että huomenna tää on jo ohi. Silti kestää pari viikkoa ennen kuin on oikeasti terve ja voi palata harrastusten pariin. Harmittaa ihan hulluna, ettei ole kunnolla kipeä eli ei saa heittää läskiksi kaikkia velvollisuuksia, mutta millään kivalla ei saa rasittaa itseään.

Toisinaan taas flunssa iskee ku leka ja ekat päivät kuluu huumehoureissa sängyn pohjalla. Sieltä kuitenkin paranee yllättävän nopeasti taudin rajuuteen nähden - parissa viikossa! Silloin ei tunnu ollenkaan niin kurjalta pitää taukoa harrastuksista, kun on sentään ollut ihan kunnolla kipeenä ja siitä pitää toipuakin kunnolla.

Tänään tuntuis siltä, että mun sairaspäivien lukumäärä oli tasan 14 ja huomenna menen salille. Oon jo kaksi yötä onnistunut nukkumaan sängyssä. Eka yö oli vaikea, mutta viime yö meni jo ihan normaalisti. Mun pahin flunssan oire on aina se, että kurkkua kuivaa ja koko ajan pitää nieleskellä, enkä pysty nukkumaan ainakaan makuuasennossa. Onneks mulla on ihana Benny-nojatuoli, jossa saan nukuttua, eikä selkä tai mikään muukaan paikka kipeydy - koputan puuta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti