Sivut

lauantai 25. helmikuuta 2012

Penkkipunnerrusnosturi

Ei vaan laskuri, täällä: http://www.penkkipunnerrus.fi/penkkipunnerruslaskuri

Mä tein tänään lämppäriksi 20*tanko ja 15*40kg. Sen jälkeen 16*50kg, mikä olikin enkkapitkä sarja tuolla painolla (vaikken kyllä ole kovin usein tuolla enkkoja koittanutkaan). Laskuri sanoo siihen: "Sinun penkkiykkösesi on 86 kg". Voi kumpa se pitäisikin paikkansa :)
Tollanen laskuri voi pitää kutinsa keskimäärin, mutta yksilöllisiä eroja tietenkin on. Ensinnäkin, mä olen nainen ja toi on varmasti ajateltu miehille. Toiseksi, mä luulen olevani melko hyvä hinkkaamaan tollasta melko pitkää sarjaa, mutta huono päkistämään ykkösiä.

Loput sarjat tänään oli 8*60kg, 6*60kg ja 4*60kg. Laskurin mukaan 60 kilolla pitäis jaksaa 10 toistoa, jotta maksimi olis 80 kg. En tiedä tarkasti, kuinka paljon toi pitkä 50 kilon sarja vei voimia ja olisinko jaksanut kympin 60 kilolla, jos olisin koittanut sitä heti. Ens kerralla sitten. Mutta kyllä 10 toistoa 60 kilolla kuulostaa tosi paljolta. En muista koskaan ennen saaneeni edes tuota 8, jonka sain tänään... Sillä laskuri antaa ykköseksi 74kg. Aika lähelle mun voimassaolevaa 75 kilon enkkaa siis ;)

Noistakin tuloksista jo näkyy, että mä oon suhteellisesti parempi pienemmillä painoilla. 50 kilolla tehdyn sarjan perusteella näyttäis, että mun maksimi olis paljon suurempi kuin 60 kilolla tehdyn sarjan perusteella. Painojen noustessa mä hyydyn nopeammin kuin keskimäärin. Sama efekti olis varmasti myös, jos pitäis lähteä pidentämään sarjoja johonkin älyttömyyksiin. En mä varmaan millään painolla jaksais tehdä vaikka sataa toistoa. Juoksuanalogialla: mä en ole sprintteri, mutten maratoonarikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti