Sivut

keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Juurikasvua

Ootteko huomanneet, että yleensä ihminen itse näkee omat juurikasvunsa paljon ennen kuin muut?
Tai ainakin mun kaverit väittää, ettei koko juurikasvua edes huomaa, kun mä jo angstailen ihan täysillä. Ja vastaavasti mä en huomaa niitten juurikasvuja, kun ne jo itse kaipailee kampaajalle.
Superlyhyellä tukalla mun kampaajaväli oli 6 viikkoa ja se määräytyi siitä, että tukka kasvoi liian pitkäksi tikkatukkaan. Tavallisella lyhyellä tukalla kampaajaväli oli 8 viikkoa ja se määräytyi juurikasvun mukaan. Kasvatusprojektin takia mulla oli nyt 10 viikon väli ja viimeiset pari viikkoa oon ollut ihan juurikasvuhepulin partaalla. Toistuvan värjäyksen takia mun tukka oli vähitellen tummunut vähän liian tummaksi mun makuun ja mun maantienharmaa juurikasvu näytti jossain kohdin vaaleammalta kuin muu hius. (Tumma juurikasvu ei ole ollenkaan yhtä pällin näköistä kuin vaalea!)
Taktiikkapalaverin jälkeen päädyttiin laittamaan koko päähän vaaleampia raitoja, jotka vaalentaa yleisilmettä, muttei kärvennä koko karvakypärää kerralla. Mulle tuli vähän puun takaa se, ettei raitojen ulkopuolelle jääneisiin hiuksiin tullut mitään väriä. Kampaaja kyllä vakuutteli, että juurikasvun raja ei enää näy juuri lainkaan, kun raidat rikkoo sen tasaisen tiukan rajan. Ja kun raja ei ole niin tiukka, on helpompaa venyttää värjäysväliä.
Pitää nyt vielä katsella eri valaistusolosuhteissa, mutta ainakin meidän vessan keltaisessa valossa näyttää hyvältä. En kyllä muista, miltä juuret just siellä näytti ennen kampaajaa... Työpaikan vessassa juurikasvut näkyy tosi pahasti - huomenna siis selviää lopullinen totuus.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti