Sivut

lauantai 15. marraskuuta 2014

Oho, jooga!

Yksi syy, miksi siippa suostui ottamaan kalliin SatsElixian kortin oli, että se vois mennä johonkin joogaan tai venyttelyyn. Tänään sit käytiin astangassa. Se riittikin meille. Mun odotukset ei olleet korkealla, joten en varsinaisesti voinut pettyä. Siippa ilmeisesti vähän pettyi, kun oli kuitenkin ajatellut, että voisi alkaa käydä joogassa.


Kuten oletinkin, ison osan ajasta pylleröitiin jotain aika turhan tuntuista ja välillä koitettiin saada kroppa johonkin täysin luonnottomaan asentoon. Missään vaiheessa ei tuntunut erityisen hyödylliseltä tai liikunnalliselta. Syke ei noussut, eikä tullut hiki, enkä myöskään kokenut liikunnan jälkeistä hyvän olon tunnetta. Toisaalta en varmaan osannut tehdä mitään oikein, tai edes tajunnut mitä haettiin saati sitten saanut kroppaa taipumaan oikein.
Tunnin lopussa pötköteltiin ja rentouduttiin ja istuttiin ja tunnusteltiin, miltä kehossa tuntuu. Mun keho kertoi mulle, että olen tuhlannut tunnin elämästäni, enkä saa sitä takaisin koskaan. Ohjaajan puheiden perusteella tunnilla harjoiteltiin voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa, mutta mä en kokenut sitä ollenkaan tehokkaaksi. Paljon paremmin voimaa saa salilla ja liikkuvuutta venyttelemällä ilman mitään turhia kikkailuja.
Uskoisin joogan olevan tehokasta ja hyvää liikuntaa sitten, kun sitä osaa ja pystyy tekemään kunnolla. Ongelma on siinä, että se on tehotonta ja epämielekästä ekat X vuotta, kun ei vielä ole hard core joogi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti