Sivut

perjantai 7. marraskuuta 2014

Reppana köysirata





Meillä oli tänään virkistyspäivä ja käytiin tutustumassa luontokeskus Haltiaan ja pienellä metsäkävelyllä Nuuksion maisemissa. Metsässä oli mm. köysirata, kota, näköalapaikka ja eläintietoutta. 
Kuu ja tähdet on tänään sellasessa asennossa, ettei tätä tekstiä saa vasemapaan laitaan vaan se haluaa olla keskitettynä.




Kun eilen sain niin hienosti tehtyä 20 punnerrusta niin tänään tasapuolisuuden vuoksi oli heiveröisempää menoa ja tyydyin 10 toiston sarjoihin. Päivän määrä oli yhteensä 45 punnerrusta.
Ekana kuitenkin kyykkäsin. Päätin kokeilla, riittääkö mulle lämmittelyksi pelkkä salille kävely ja omalla painolla ja tyhjällä tangolla kyykkäily. Ei taida riittää. Jaloissa oli ihan ihmeellinen tunne heti ekan 40 kilon sarjan jälkeen. Sellanen omituinen pakotus, ihan kuin lihassolut olis lähellä räjähtää! Se ei kuitenkaan estänyt tekemästä sarjoja suunnitelmien mukaan (12 toistoa 40, 50, 60, 50, 40 kilolla) eli se ei ollut sellanen revähdyksen tapainen kipu, mitä mulle joskus on tullut, kun olen erehtynyt kyykkimään liian vähillä lämmittelyillä. Pakotus alkoi helpottaa, kun tein vielä sumokyykkyjä kahvakuulalla ja liikkuvuusharjoituskyykkyä omalla painolla. Ihan kuin lihakset olis lämmenneet kunnolla vasta siinä vaiheessa? Näköjään mun kinttujen isot lihakset vaan tarvii kunnolliset pitkät lämmittelyt ennen kuin ne on täydessä tikissä. Lenkilläkin mulla on paras menofiilis vasta puolen tunnin kohdalla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti