Sivut

lauantai 30. huhtikuuta 2016

Maailma potkii munasarjoille

Hiiwatti että oli paskamainen vatsakramppi eilen töissä! Kokonaisen tunnin verran olin kykenemätön työntekoon ja siitä ehkä puolet piti suorastaan kyyristellä ja kipristellä etsimässä asentoa, jossa sattuis vähiten :( Onneks se kuitenkin meni ohi siinä tunnissa ja jäljelle jäi vain sellanen epämääräisen hakattu olo, mikä usein jää kovan kivun jälkeen. Siinä on varmaan jotain samaa kuin potkussa munille... ja varmaan tosi paljon ihan eriä! Jännä juttu muuten, että noita kahta asiaa ei voi yksi ihminen kokea molempia. Tai ainakaan mun tietääkseni mikään sukupuolenvaihdosleikkaus ei ole niin täydellinen, että sen jälkeen sais ilon kokea aidon menkkakrampin / potkun munille ;)

Mulle on ilmestynyt menkkakipuja nyt ihan viime vuosina. Nuorempana mulla ei ollut mitään ja tajusin kyllä olla siitä iloinen. En todellakaan tiennyt, että kivut tyypillisesti lisääntyy iän myötä. Jostain syystä olisin odottanut niiden pikemminkin helpottuvan keski-iän lähestyessä!

Ne samat hormonit, jotka potkii munasarjoja, aiheuttaa myös sen, ettei jaksa nostaa mitään. Salilla oli ihan kastemato-fiilis. Olin ihan eri ihminen kuin se Katti, joka vielä maanantaina vetäs 5 leukaa putkeen! Huono treeni, mutta pitäähän niitäkin olla, että osaa arvostaa hyviä treenejä :)
Hirmu nopsaan voi suorituskyky muuttua ilman, että itse tekee mitään eri tavalla. Jos mä kilpailisin jossain voimalajissa, mun olis pakko puljata menkkojen siirtämisen kanssa aina hyvissä ajoin ennen kisoja. Tekeeköhän monet kisaajat niin? Se voi olla aika vaikeetakin, jos kisoja on useammin kuin parin kuukauden välein...

1 kommentti:

  1. Pahalla silmällä kun sun kuvausta lukee, tulee myooma ja endometrioosi mieleen. Voisit harkita gynellä käyntiä. Tsekkaapa vielä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00147

    VastaaPoista