Sivut

sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Koristelin ja kyykkäsin



Ripustin joulukoristeen oveen, kun sattui löytymään. Ei ole kovin kaunis. Muita koristeita meillä ei olekaan. Mä en perusta turhista pölynkerääjistä. Panostan joulussa täysillä suklaaseen :D Pöydälle olis kyllä kiva laittaa kynttilöitä, mutta jotekin musta tuntuu, ettei tää esineitä lisäämällä ainakaan paranis...


Kävin salillakin ja kyykkäsin 5*5*70 kg. Olis tolla jaksanut pidempiäkin sarjoja, mutta olin varovainen. 60 kilolla tein vielä 12 toistoa. Toki jälleen se discalimer, että mun kyykkyjen syvyys jää vähän vajaaksi.
Viime ja toissa viikolla kokeilin kevyillä painoilla riittävää syvyyttä boxia apuna käyttäen. Syvyys on hyvä, kun mun kankut hipasee sellasta ehkä 32 cm korkeaa boxia. Ja se on muuten tosi matala! Mun pitää ottaa selvästi leveämpi asento ja kääntää varpaita ulospäin, että pääsen siihen. Normaalilla jalkojen asennolla musta tuntuu, että nilkkojen liikkuvuus ja iso maha rajoittaa kyykykn syvyyttä - en tiedä, onko toi totta vai pelkkää mutua.
Enivei, mun polvia juili monena päivänä tällä viikolla ja rohkenen epäillä uudenlaista kyykkäilyä syylliseksi. Internetkin sanoo, että syväkyykky aiheuttaa enemmän polvivaivoja kuin vajaa kyykky. Ehkäpä mun kannattaa tyytyä vajaaseen syvyyteen, kun en kuitenkaan aio kilpailla ja treenaan lähinnä terveyden ja huvin vuoksi. Olis aika pönttöä rikkoa polvensa terveyden ja huvin vuoksi ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti