Sivut

maanantai 28. maaliskuuta 2016

Woimaa!

Tänään oli ajatuksena treenata voimaa ja tehdä lyhyitä 5 toiston sarjoja.
Leuanvedossa se onnistui hyvin, koska se on niin raskas liike, ettei siinä millään saa tehtyä liian pitkää sarjaa ja olen alusta asti oppinut tekemään vain lyhyitä maksimivoimasarjoja. Tänään tein myötäotteella ja apukumpparilla.
Toisena liikkeenä oli soutu tämmösessä laitteessa ja se olikin aika haastava. Lastasin painoja niin kauan, kunnes 35 kilon kohdalla enää hädin tuskin sain painot liikkeelle. Kuitenkin sitten, kun painot oli liikkeessä, 5 toistoa meni kohtuu helposti ja tuntui, että menis enemmänkin. Vikassa sarjassa annoin mennä ja menihän siinä 10 toistoa.
Kulmasoutu käsipainoilla onkin sit sellanen liike, että siinä alkaa tekniikka hajota atomeiks hyvissä ajoin ennen kuin tuntuu, ettei puntti enää nouse. Vähän arvalla nappasin 22,5 kiloisen ja sillä jaksoin ihan helposti 3*5 toistoa per käsi hyvin lyhyillä palautuksilla.
Vähän jänskätti ajatus hauiskäännöstä kaikkien noiden edellisten jälkeen. Olin ajatellut kokeilla 15 kiloisia puntteja, vaikka epäilin, ettei ehkä enää irtoa. Mutta kilin kellit, tuli 10 toistoa, joten piti siirtyä seuraavaan kokoon :D 17,5 kilolla sain just ne 5 toistoa ja oli raskasta, kuten pitikin. Olin tyytyväinen, kun osasin tehdä niin isoilla punteilla, ettei olis mennyt kymmentä.
Mun lihas on jotenkin sen tyyppistä, että ykkösmaksimit ei ole kovin kummosia, mutta jos jaksan pari toistoa niin kyllä mä sit jaksan vielä pari lisääkin jne... Mä oon sellanen 12 toiston erikoisnainen :) Voihan se olla, että ton tyylinen voima on vaan kehittynyt parhaimmaksi, koska useimmissa treeniohjeissa käsketään tehdä just 12 toiston sarjoja. Tai sit tossa on syy, miksi mä jäin heti koukkuun salitreeniin - koska se on just sopiva harrastus mun ominaisuuksille!
Viimeaikoina mä oon käynyt salilla tosi vähän, koska en mielestäni tarvii lisää voimaa tai lihaksia vaan oikeesti eniten mua hyödyttäis, jos onnistuisin laihtumaan. Mä oon sit käynyt jumpissa ja tehnyt vähän leukoja ja punnerruksia siihen lisukkeeksi, koska onhan se nyt kivaa vähän voimaillakin ;) ja niinpä sitten voimat on kasvaneet, mutta paino ei ole tippunut grammaakaan!
Jos ihan rehellisiä ollaan niin mun paino on taas hiipinyt ylöspäin tasaisen tappavaa kilo vuodessa tahtiaan. Se on niin hidasta, ettei sitä edes huomaa ennen kuin tutkii vanhoja treeniexceleitä ja uskaltaa myöntää itselleen, että vuonna 2013 painoin oikeasti 85 kiloa. Vuosina 2014 ja -15 mä olen selitellyt itselleni kaikkea menkoista suolaiseen ruokaan aina silloin, kun vaaka on näyttänyt enemmän. Ja niitä tilanteita on tullut tihentyvään tahtiin ;) Tänä vuonna en enää itsekään usko selityksiäni, koska en ole kertaakaan nähnyt edes 86 alkuista lukemaa. Viikottaisten punnitusten tulokset on vaihdelleet 87,4 ja 88,1 kilon välillä :O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti