Sivut

sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Hiirenvire reidessä


Vasen etureisi nyki eilen useampaan otteeseen. Hauiksessa mulla on pariin kertaan ollut hiirenvire, muttei koskaan ennen reidessä. Oli muuten hassun näköistä ja tuntuista. Koko reisi hyllyi kuin vanukas :D

Kuten arvata saattaa, Katti syö kalaa mielellään :) Nyt on ollut hyvä kalaonni, sillä perjantaina oli töissä lohta, eilen ravintola Mummolassa oli lounasbuffetissa kalamureketta ja tänään kaverin luona oli maukasta itse savustettua lohta. Nerokas sähkösavustin sopii pieneenkin pihaan, eikä savua tule niin paljon, että naapurisopu kärsisi!

Savukalan jälkeen käytiin kävelyllä mun lapsuuden maisemissa Kauklahdessa. Oi, nostalgiaa! Tässä talossa asuin 20-vuotiaaksi saakka:


Koska kyseessä oli insinörttien kävelyretki, kukaan ei jättänyt kännykkää kotiin, vaan mukana pyöri kaksi Endomondoa ja yksi Sports Tracker. Mun Endomondo sanoi matkan olleen 7,29km, ajan 1h 39min ja siten keskinopeuden 4,4, km/h. Muut sai vähän eri matkat. Muistaakseni ainakin toinen oli 7,44km. Olis kiva tietää, onko toi ihan tyypillinen ero matkassa, kun kaksi ihmistä ei koskaan kävele tasan samassa kohtaa, vaikka käveltiin sama lenkki? Vai tuleeko noinkin iso heitto ihan vain GPS:n ja puhelimen mittauksen epätarkkuudesta? Jos kyse on epätarkkuudesta niin onpas aika huvittavaa, että tulos ilmoitetaan kymmenien metrien tarkkuudella, vaikkei sen oikeellisuudesta ole varmuutta edes satojen metrien tarkkuudella...

7 kommenttia:

  1. Tämäpä hassua, mä olen asunut ihan samannäköisessä talossa nuoruuteni..

    VastaaPoista
  2. Tuskin kuitenkaan oli sama talo, sillä toi ei ollut yhtään tuon näköinen 80-luvulla... Julkisivuremontti on nykyaikaistanut ulkonäköä niin, etten ehkä enää tunnistaisi taloa valokuvasta. Siksi pitikin ottaa toi kuva ja postata arvoitus facebookkiin ;)

    VastaaPoista
  3. Hansatie 2..eiks? Tunnetaankohan me?

    VastaaPoista
  4. No jopas! Sehän nyt on aika julkinen salaisuus, et mun nimi on Justiina. Kuka sää oot?

    VastaaPoista
  5. Mä olen Jaana, mutta itse asiassa ollaan vissiin sen verran eri-ikäisiä, ettei välttämättä olla kohdattu :) (Mä asuin siellä talon valmistumisesta jonnekin 80-luvun alkupuolelle..)
    Mutta saman kylän kasvatteja kuitenkin :D

    VastaaPoista
  6. mun kokemuksen mukaan kaikki GPS-tyyppiset ovat hieman epätarkkoja, muutaman prosentin heittoja tulee samalla laitteella, samalla lenkillä eri päivinä.

    VastaaPoista
  7. Mun vanhemmat tais muuttaa tohon -78 ja mä synnyin -80 eli muistikuvat siltä ajalta on aika hataria... Paremmin muistan sit 90-luvun ;)

    Mä en jaksa roikottaa kapulaa mukana samalla reitillä montaa kertaa, joten en ole tullut vertailleksi tuolta kannalta. Mut sen verran, mitä GPS:stä tiedän, se ei ole millintarkka.

    VastaaPoista