Sivut

tiistai 18. lokakuuta 2011

Länsimainen ylipaino-ongelma


Ratkaisu ongelmaan on yksinkertainen: Tehdään pahempaa ruokaa. Jokainen on varmaan huomannut, että olo on kylläinen paljon vähemmällä, jos ruoka ei ole erityisen hyvää. Kielletään heti kättelyssä ainakin sokeri, rasva ja natriumglutamaatti niin jo alkaa tapahtua!

Natriumglutamaatista puheen ollen... Mä en ole vakuuttunut, että siitä olisi terveydellistä haittaa. Siitä saattaa olla haittaa, mutta saatta myös olla olematta. Sen sijaan olen täysin vakuuttunut, että terveydellistä hyötyä siitä ei ole. Sen ainut hyöty on, että ruoka maistuu paremmalta. Näillä perusteilla sitä kannattaa välttää, jos järkevästi pystyy. Itse olen liian laiska välttelemään sitä kovinkaan ponnekkaasti. Jos joku muu tekee mulle ruuan valmiiksi (siippa, työpaikan keittäjä, ravintola, jne.) ja laittaa sinne sitten aromisuolaa niin en pidä kohteliaana alkaa siitä valittamaan. Voisin vaikka joutua itse laittamaan ruokani seuraavalla kerralla!
Silloin harvoin, kun itse laitan ruokaa, koitan pärjätä ilman, mutta huono kokki tarvitsee kaiken mahdollisen avun ;) Yksi mun suosikki-iltapala on ollut tomaattia ja raejuustoa ja päälle aromisuolaa. Siihen olen koittanut pohtia jotain muuta maustetta ja toistaiseksi paras löytö on ollut HP:n BBQ-kastike (jonka valmistusaineluettelon perusteella en ole aivan varma, etteikö siinäkin olisi natriumglutamaattia).

Joktap, natriumglutamaatti on taas sellanen lillukanvarsi, johon ei pitäisi takertua, kun elämässä on niin paljon isompiakin ongelmia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti