Sivut

sunnuntai 4. joulukuuta 2011

Kirmailua

Perjantaina satoi vettä. Juoksin 50 metriä bussipysäkiltä kotiovelle. Se oli ihanaa! Syksyllä lopetin juoksukauden täysin lenkkeilyyn kyllästyneenä, mutta nyt jo kaipailen taas juoksentelua. Eipä se kyllästyminen pitkään kestänyt :D
Tän päivän jalkatreeni oli sitten pakko vaihtaa juoksumatolla kirmailuun. Lisäksi tein vähän kaikkia muitakin aerobisia jumpauttimia, ettei tylsyys tai rasitusvamma pääsis iskemään. Kokonaisaika oli nimittäin sykemittarin mukaan 1h 50min :D iPod soitti hyvää musiikkia, telkuista tuli hassuja ohjelmia ja Golf-lehtikin oli vielä mukana viihdykkeenä :)

Eilen oltiin Elämyskamelin ja Handymanin luona kalasoppakesteillä, naminami. Illan päätteeksi pelattiin vähän seurapelejä. Mä satuin istumaan konvehtirasian vieressä ja lopun voitte arvatakin - käsi eli omaa elämäänsä ja salakuljetti suklaat yksi kerrallaan ääntä kohti ;)
Sehän tarkoittaa sitä, että nyt on jo kahden päivän suklaaputki takana. Nyt sille on tultava loppu! Mä oon kirjoitellut itselleni tsemppimantroja ja elämänohjeita tiukkojen paikkojen varalle. Niiden tavoitteena on auttaa mua löytämään se kultainen keskitie ja järkevä, terveellinen syöminen ilman liian tiukkapipoista suhtautumista ja turhia kieltoja. Tässä muutama:
Makeanhimo on nälän oire. Syö siis kunnon ruokaa.
Töissä eletään arkea. Arkena ei sokeria.
Suhtaudun sokeriin kuin alkoholiin - syön sokeria vain silloin, kun voisin yhtä hyvin vetää kännin.

Kun tätä suklaaputkea tarkastellaan objektiivisesti noiden ohjeiden valossa, huomataan kaiken olevan kuitenkin ihan ookoo. Olen syönyt kunnon ruokaa riittävästi, enkä ole kokenut kauhunälkää tai hirveetä makeanhimoa. Arkena töissä olen syönyt terveellisesti, enkä ole päästänyt suklaata livahtamaan arki-tavaksi. Perjantai ja lauantai illat on sellaista aikaa, jolloin voisi yhtä hyvin vetää kännin. Eli en ole rikkonut yhtään mun järkevän syömisen ohjeista :)
Nyt putki on kuitenkin pantava poikki, känniohjesäännön nojalla, sillä ei känniäkään vois vetää enempää kuin kaksi iltaa putkeen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti