Sivut

perjantai 17. tammikuuta 2014

Pakollinen talvinillityspostaus

Tasan viikko vesihiihtolomaan ja avoissa kytee ajatus: Apua, jos mitkään sortsit ei mahdukaan päälle! Eihän niitä tähän aikaan vuodesta edes saa mistään! Iltapalaksi siis jotain kevyempää:


Mä oon niin onnellinen, että pääsen pois täältä pakkasesta! Plus viis on erittäin hieno ja aivan aliarvostettu talvikeli Suomessa. Pakkasessa on tasan yksi hyvä puoli (lumen tuoma valoisuus) ja miljoona huonoa puolta: palelu ulkona ja sisällä, hikoilu sisällä ja ulkona, armoton pukeminen ja riisuminen joka välissä, ihon ja limakalvojen kuivuminen, sähköiset hiukset, sähköiskut, liukkaus, lumikinokset kulkureiteillä, auton skrapaaminen, lisääntynyt bensan kulutus, pahemmat ruuhkat ja mainitsinko jo palelun ja liukkauden?

Mä en pahemmin välitä saunomisesta, mutta nyt kun meidän sisälämpötila on tippunut alle 23 asteen, mä olinkin meillä se, joka halusi lämmittää saunan. Suurimman osan vuodesta meillä on sisällä 25 astetta. Yllättäen tää kämppä pysyi noin viileenä lähes koko kesän ja talvellakin lämpö pysyy tossa niin kauan, kun ulkona on nollakelit. Siksi kaikki mun kotivaatteet on tohon lämpöön sopivat. 2-3 astetta vähemmän vaatii ihan erilaiset varusteet, kun ei paljon liikuskele. Mun kylpytakki ei olekaan riittävän lämmin, paljaat sääret on ihan jäässä ja jalkaan pitää släbäreiden sijasta vetää sukat! Mun peittokin on nyt vähän liian kylmä ja nukuin pari yötä tosi huonosti ennen kuin tajusin lisätä fleecehuovan päälle. 

Mä olisin jo valmis kevään ja kesän tuloon! Suomen talvi on ihan liian pitkä ja kamala. On aika kallista ja epäekologista, kun on pakko joka talvi matkustaa etelään lämmittelemään, että selviää kevääseen saakka ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti