Sivut

lauantai 28. tammikuuta 2012

Pettymys!

Torstai-iltana sain kuulla, että pojat oli sopineet salin tänään illaksi, koska siipan kaverilla oli päivällä taekwondon vyökokeet. Vähän nikottelin, koska tiedän suorituskyvyn olevan parhaimmillaan siihen kellonaikaan, jolloin on enimmäkseen treenattu (tässä tapauksessa aamuisin). En sit kuitenkaan lähtenyt hifistelemään ja vaatimaan siippaa aamupäivällä mun kanssa penkkaamaan. Olis ehkä pitänyt, sillä ei noussut 80 kiloa tänäänkään. Yritys kyllä tuntui tähän astisista parhaalta.
Vaikka jossittelu onkin turhaa, en malta olla pohtimatta, miten aamulla olisi käynyt... Todennäköisesti kuitenkin vuorokaudenaikaa suurempi tekijä on mun noudattama penkkiohjelma, jonka esittelyssä sanotaan "Tämä on ohjelma niille, jotka päättävät kokeilla resurssejaan Penkkipunnerruksessa ensimmäistä kertaa." Voidaanko sanoa, että 75 kiloa penkkaava muija kokeilee resurssejaan ensimmäistä kertaa? Eli käytinkö liian aloittelijoille tarkoitettua ohjelmaa?
Ohjelman mukaiset treenit ei tuntuneet missän vaiheessa raskaammilta kuin mun treenit oli aiemmin olleet. Joskus ne tuntui aika kevyeltä. Silloin mietin esim. että ehkä tää on nyt näin kevyttä, kun rintaa treenataan kahdesti viikossa, joten siihen pitää totutella vähitellen ja ehtiä palautuakin. Ja että ehkä mä olenkin ennen tehnyt liikaa, mikä ei enää olekaan kehittänyt optimaalisesti. Nyt jälkikäteen on helppo todeta, että treeni oli liian kevyttä, enkä todellakaan ole tehnyt ennen liikaa. Hyvä kuitenkin, että tuota ohjelmaa tuli kokeiltua. Olen taas yhtä kokemusta viisaampi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti