Sivut

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Golffii ja penaa ja enkkaa

Hupsista, kaksi päivää blogauttamatta, historiallista!
Maanantaina käytiin anoppilassa hakemassa omppuja ja luumuja. Eilen oli firman golfkerhon kisat Porvoossa. Molempina iltoina tulin kotiin vasta ysin jälkeen, enkä jaksanut enää normaalien iltatoimien jälkeen keksiä mitään kirjoitettavaa.
Nyt voisin sanoa golffista sen verran, että sää oli kuin unelma ja kivaa oli, vaikka peli meni aika päin pyllyä ;)
Porvoo golfin kenttä on ainakin punaiselta tiiltä varsin lyhyt ja siksi erityisen mukava naisille, joilla on lyhyet lyönnit. Haastetta peliin on tehty muilla asioilla, kuten kinkkisesti sijoitetuilla bunkkereilla ja kiinnostavan kaltevilla griineillä. Mulla on aika pitkät lyönnit, joten sen puolesta mulla ei ollut mitään hätää. Huono tulos tuli muista sössimisistä. Suurin yksittäinen ongelma oli puttaus. Kotikentällä Nurmijärvellä on tosi nopeat griinit, kun taas Porvoossa oli aika hitaat. Mulla meni tosi monta väylää ennen kuin uskalsin putata riittävän kovaa!

Tänään käytiin salilla ja vitsit, että oli taas kivaa! Mä niin tykkään käydä salilla :)
Mulla oli tämä asu päällä, kun ei ollut erityisen punkea olo ja siippakin jaksaa aina sanoa, etten mä ole niin lihava kuin kuvittelen vaan voin ihan hyvin käyttää tiukkoja paitoja. On se vaan aika kiltti mies :)
Lämmittelyksi vetelin vaivaiset 5 minuuttia soutulaitteella, ettei siippa joutuis kovin kauan yksin odottelemaan penkillä. (Se ei halua lämmitellä missään aerobisessa laitteessa vaan iskee suoraan kiinni puntteihin.) Siellä oli penassa jo 50 kiloa mua varten odottamassa ja aloin tehdä ekaa sarjaa sillä, vaikka vähän epäilytti noin pienen lämppärin jälkeen lähteä heti noin isoihin painoihin. (Mä kaipaan yleensä aika paljon lämmittelyä.) Siinä sitten nostelin 50 kilolla ja kevyttä oli. Jossain 15 toiston kohdalla tajusin, että tässähän on mahikset tehdä uusi enkka. Muistan joskus keväällä tehneeni 18 toistoa 50 kilolla. Väänsin sitten puoliväkisin 20 toistoa täyteen - hyvä minä! Ehkä mä vähän turhaan pelkäsin aloittaa noin isolla painolla, kun sit kuitenkin noin pitkä sarja meni ;)
Loppuun saakka viety lämmittelysarja teki sen, etten jaksanut 70 kilolla enää kuin aina 3 toistoa omin voimin ja sarjat vietiin loppuun pakkotoistoilla. Eli siltä osin ei tullut enkkoja tänään. Ens kerralla sitten ;)
Mutta toinen mistä olen tänään erityisen muikeena on pystypunnerrus. Meni 3*16 toistoa 9 kilon punteilla. Se on hyvin, koska olkapäät on mulla treenin lopussa, penan, ojentajien ja vatsojen jälkeen eli ei enää ihan freeseillä voimilla ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti