Sivut

perjantai 14. syyskuuta 2012

Sokerihiiret hyppii pöydällä, vaikka Katti on kotona

Ihanaa, perjantai, lenkki pienessä tihkusateessa ja sauna :)
Mulla oli töistä tullessa aika nuupahtanut olo, väsytti ja turvotti. Onneks olen jo oppinut, että lenkillä käyminen auttaa moiseen enemmän kuin kotona nököttäminen. Raikas syysilta raikasti fiilikset ja tyhjensi pään työviikon jälkeen. Onkohan musta tulossa ulkoilmaihminen?

Siipalla on kaveri kylässä ja eväänä herroilla on/oli berliininmunkit, kolme pussia karkkia, tuplapaketti Doris-keksejä, pussi sipsejä ja kebabbia. Alkoholia ei näy missään - eihän noitten eväiden lisäksi enää jaksis juodakaan ;)
Mä en ole ennen tavannut tätä kaveria, joten en tiedä, juksaako se mua, mutta se väitti saaneensa lääkäriltä noottia, että pitäis vähentää karkin syöntiä, ettei maksa poksahda. Siis sen jälkeen, kun lääkäri lopulta suostui  uskomaan, ettei kyse ole alkoholiongelmasta. Ihan normaalipainoisen näköinen jätkä, joten ilmeisesti kyseessä on semmonen luonnonoikku, joka voi syödä mitä vaan lihomatta. Juttujen perusteella elää lähes yksinomaan sokerilla sun muulla hötöllä ja tuntee silti itse voivansa ihan hyvin.
Hämmentävän suuria eroja ihmisten aineenvaihdunnassa voi olla. Joillain on sellanen sokerimoottori, joka porrää ihan hyvin lähes pelkillä sokereilla, eikä nälkä tai heittelevä verensokeri vaivaa. Siipallakin on vähän sellanen. Se voi korvata aterian karkilla ja olla ihan OK. Mulle siitä tulis niin paha verensokerin tippuminen ja nälkäkiukku, että vois tulla ruumiita ;)

Jostain kumman syystä poikien karkit ei tänään juurikaan puhuttele mua. Ehkä mulla on vieläkin masu täynnä eilisestä jäätelöstä :D ja olenhan mä töissä syönyt jälkkäriä ja perjantaipullaa ja rahkaa ja kebab-kyydillä tuli mulle muhkea kanasalaatti. Että en mä nälkää ole nähnyt! Mulla on vaan lenkin ja saunan jälkeen niin hyvä olo, etten halua pilata sitä millään. Sen sijaan haluaisin käpertyä peiton alle lukemaan ja nukahtamaan. Senpä taidan tehdä. Heroes of Might and Magicissä ei ole niin piinalliset äänet, ettenkö mä vois sammua, vaikka pojat pelaa sitä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti