Sivut

tiistai 13. syyskuuta 2011

Kahvikissa


Tajusin juovani töissä päivän mittaan 3-5 kuppia kahvia, joka ei edes maistu hyvältä! Tavan vuoksi vain, kun pitää jotain taukopuuhaa olla.
Mutta eikös olis kivempaa juoda jotain hyvänmakuista?
Meillä on tarjolla oikein hyvää rooibosta ja puolen litran limutkin maksaa vain 50 senttiä - eli se oli goodbye automaattikahvi. Edelleen juon kotona kupin aamukahvia, koska se maistuu hyvältä, eikä mulla muutenkaan ollut tavoitteena lopettaa kahvin juomista - ainoastaan pahan kahvin :D

Päivittäinen kofeiininsaanti väheni dramaattisesti ja ekan viikon kärsin pienestä päänsärystä, joka kyllä helpotti aina, jos valitsin colaa limukaapista ;) Päänsärky ei onneksi estänyt normaalia elämää tai salilla käymistä, mutta silti mä sisuunnuin periaatteen vuoksi siitä, että mulla on noin paha riippuvuus. Päätin jättää colat kaappiin ja skipata myös hyvänmakuiset iltapäiväkahvit, jos se onnistuu helposti. Faktahan on, että kofeiini piristää vain, jos siihen ei ole turtunut. Jos sitä saa joka päivä paljon, on pian siinä tilanteessa, että sitä on pakko saada vain päästäkseen siihen normaalitilaan, jossa ennenvanhaan oli ilman kofeiinia.

Mulla ei ole koskaan ollut varsinaisia univaikeuksia, vain normaalia vaihtelua illan väsymystilassa ja unensaantinopeudessa. Nyt kahvin vähentämisen jälkeen mulla on välillä suorastaan hereilläpysymysvaikeuksia: "Onpas toi tyyny mukavan näköinen...vähän vain koitan sitä ennen kuin menen hammaspyykille...zzz...zzz..." :D

En olis ikinä uskonut, että mun ennen kello neljää juomat kahvit vaikuttaa unisuuteen vielä kymmenen jälkeen illalla!

2 kommenttia:

  1. Olen totaalinen coca-cola addikti... ja siis ihan sitä aitoa tavaraa... yritän päästä eroon, mutta ei oikein tunnu onnistuvan. :D

    VastaaPoista
  2. Mun siippa on koukussa light colaan. Ennen se kuvitteli sen olevan vain henkinen riippuvuus, mutta viime aikoina se on myöntänyt saavansa päänsärkyä, jos ei juo colaa koko päivänä :D

    VastaaPoista