Sivut

lauantai 24. syyskuuta 2011

Paljastuksia


eli Katti sentteinä. Jaiks!

pituus 168
vyötärö (kapein kohta) 87
lantio 107
rinnanympärys 104
reisi 67 (vasen)
hauis 36 (vasen, jänitettynä)
pohje 40 (vasen, seisten)
paino kiloina (ei sentteinä ;) 83
disclaimer: itse otetuissa mitoissa voi olla virheitä, mutta tänään ei ollut virallista mittamiestä saatavilla, joten tähän on tyydyttävä ;)

Taas mun on pakko viitata Pöperöproffaan, joka eilen kirjoitti:
"tutkimuksissa aika säännönmukaisesti kuitenkin nähdään, että itse paino vaikuttaa elämänlaatuun paljon vähemmän kuin itse kokemus ylipainosta ja sen mukana tulevat huonot fiilikset"


Allekirjoitan täysin.
Olen nähnyt monta ihmistä, jotka stressaavat ja ahdistuvat painostaan jo paljon pienemmissä lukemissa kuin minä nyt olen. Tahtoisin niin kovasti antaa heille palan itsekunnioitusta ja itseni hyväksymistä, mutta se ei niin vaan onnistu, muutamalla lauseella nettifoorumilla...

En mä koe olevani laiha tai edes normaalipainoinen, mutta koen olevani ihan tavallinen ja OK tämmösenään. Ihmisluontoon kuitenkin kuuluu se jatkuva pyrkimys kohti parempaa, kaikilla elämänaloilla. Mä pyrin kohti parempaa ammattiosaamista, asemaa työyhteisössä sekä palkkaa. Samoin pyrin kohti parempaa kuntoa ja ulkonäköä. Tällä hetkellä nää asiat on tasapainossa. Mulla menee kaikkien osalta jo hyvin ja olen tyytyväinen, mutta ilman tavoitteita ja itsensä kehittämistä elämä käy tylsäksi!

Leijonanosa ihmisistä osaa suhtatua työelämän tavoitteisiin sopivasti: Ottaa ne tosissaan ja pyrkii niitä kohti, muttei koe jatkuvaa huonouden ja epäonnistumisen tunnetta, vaikka töitä tehdään joka päivä, mutta ylennys/palkankorotus/tms tulee vain kerran vuodessa tai harvemmin.
Miksei painonhallintaan voisi suhtautua yhtä realistisesti? Senkin eteen pitää tehdä töitä päivittäin, vaikka vaaka ei näytä pudotusta joka päivä, vaan pysyvän ja terveellisen painon muutoksen näkee vasta kuukausien ja vuosien päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti