Sivut

sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Vikana illalla ja ekana aamulla

Mitä Katti tekee vikana illalla ja ekana aamulla? Bodaa!
Poikien aikataulujen yhteensovittaminen vaati sen, että eilen oli sali klo 21. Tänään siippa lähti sulkapalloilemaan ja mä lähdin salille. Tai kyllä mä vähän siivosin kotona ensin ja olin salilla vasta klo 12 eli en ihan heti aamusta, mutta tulipahan hauskempi otsikko ;) eikä tää ole aprillia. Ei muuten olis mitään järkeä laittaa blogiin aprillipilaa. Täällähän sitä vois semi-anonyymisti valehdella vaikka mitä, eikä siinä olis mitään hauskaa. Aprillipilan pitää olla hauska. Oikeesti hauska pila on erittäin vaikee keksiä. En viitsi edes yrittää, enkä muista sellaiseen juuri koskaan törmänneenikään.

Kuten jo aiemmin kerroin, syön mielestäni vähemmän rehuja nyt, kun on tää rajoitus, ettei saa syödä jokaista laatua. Uteliaisuus voitti ja lähetin tekstarin Kalorilaskuriin, jotta saisin tilastoja rehuista ja kuiduista. Nyt on saatavilla tilastot maaliskuun vikoilta 9 päivältä. Sen aikaa olen ehtinyt merkkailla murkinoita ylös.


Kuituja siis keskimäärin 23g/päivä ja kasviksia keskimäärin 750g/päivä. Siinä on tietenkin arvioituja painoja ja jotain on merkattu kuorineen, toisia kuorittuna ja jotain piilorehujakin on varmasti tullut työpaikkaruokalan murkinoissa, Subissa jne. Ihan hyvät määrät kuitenkin, olen positiivisesti yllättynyt :)
Yritin tietenkin mahdollisimman paljon välttää "ruokapäiväkirjaefektiä" eli sitä, että söisin eri tavalla kuin normaalisti, kun ruuat pitää merkata ylös. Onnistuin kohtuullisesti. Joinain päivinä söin vielä jotain pientä, kun kerran oli varaa, kun taas toisinaan jätin syömättä, kun oli jo kiintiö täynnä. Ilman kovinkaan suurta yrittämistä päädyin kuitenkin syömään keskimäärin kulutukseni verran - jos nyt rohjetaan olettaa arvioitujen ruokien ja kulutuksen olevan suht kohillaan.

Mä en tajuu, miten kukaan voi elää jollain 1500 callen kitudieetillä, kun mulla oli näilläkin kaloreilla ihan kunnon nälkä ennen jokaista ateriaa! Varsinaisia herkkuja en syönyt paljonkaan. Ei niitä niin pahasti tee mieli, kun ei ole miinuskaloreilla, eli koko ajan nälässä. Kun saa ruokaa tarpeekseen, on kohtuullisen helppo ajatella, ettei kannata syödä mitään epäterveellistä, joka ei edistä kuntoilutavoitteita. Ehkä terveellinen ruokakin auttaa siinä, mitä perjantaina selitin, että kroppa muotoutuu, vaikka paino pysyy samana... Tämän 9 päivän aikana mun paino seilasi 85,X kilossa sen mukaan, kuinka suolaista ruokaa olin syönyt. Toi on niin lyhyt aika, ettei siinä ehdi vielä sanoa mitään todellisesta painon muutoksesta. Jos tätä Kalorilaskurin arvioiman kulutuksen mukaan syömistä jatkais pitkään, voisi ehkä käydä niin, että mä hitaasti laihtuisin tällä callemäärällä. Se selittäis ton nälän.

Jos joku haluu stalkata tarkemmin mun ruokalistoja niin ne on julkaistu täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti