Sivut

keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Yksikseskös seisoskelet?

Jenkeistä ostetut 30 dollarin lenkkarit oli ekaa kertaa ulkona kävelyllä. Tunti kahdeksan minuuttia köpöteltiin, eikä tullut rakkoja tai muutakaan inhaa :) Ihan yhtä hyvältä ne ei tuntuneet kuin juoksumatolla, mutta siihen saattoi olla muita syitä kuin kengät. Toteutin nimittäin uhkaukseni ja seisoin töissä noin kolme tuntia. Moiseen tottumattomat tassut väsyi jo vähän. Toisekseen tänään on toka päivä hullun prässäilyn jälkeen ja tokana päivänä treenikipu on aina pahin (mikä ei koskaan lakkaa mua hämmästyttämästä). Se saattoi vähän vaikuttaa kävelyaskelten rullaavuuteen. Vaikkei lihaksiin varsinaisesti lämmittelyn jälkeen sattunutkaan niin oli ne silti väsyneet.

Töissä seisomisesta pakko sanoa vielä sen verran, että siinä pysyy paljon paremmin lämpimänä kuin istuessa. Yleensä mä alan aina palella, kun olen paikallani pidemmän aikaa, mutta seistessä mulle tulikin hiki. Ilmeisesti siinä aineenvaihdunta huristelee ihan eri vauhdilla! Palelu alkoi heti, kun menin auditorioon istumaan. Siellä alkoi myös pilkkiminen, joka ei ole mahdollista seisten. Tosin esityskään ei ollut maailman kiihottavin multimediaspektaakkeli ;)
Aion ehdottomasti jatkaa seisoskelua ja pidentää aikaa vähitellen kunnes jaksan seistä vaikka koko päivän. Se on ihan mahdollista. Mäkkärissä töissä ollessani jaksoin jopa lähteä työpäivän jälkeen baariin joraamaan! Tosin silloin olin ööö 13 vuotta (voi luoja!) nuorempi.

1 kommentti:

  1. Koko päivän seisoskelu ei oo yhtään mahdotonta. Mä istahdan yleensä laiskuuttani, mutta nousen kyllä tosi pian takaisin. Työpäivästä mä seison varmaan85- 90 %, jos lounastaukoa ei oteta lukuun. Jalat väsyy kuitenkin aika vähän. Kiva että löysit seisomisen, se on hauskaa!

    VastaaPoista