Sivut

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Intervalleja, tempoa ja suklaahippo

Terse taas! Haluutteko kuulla, mitä mä oon puuhaillut?
Tiistaina mulla oli sportti-pääsiäisestä palauttava hieronta. Pohkeet on taas turkasen jumissa, eikä hieronta ehkä päässyt vaikuttamaan parhaalla mahdollisella tavalla, koska ryntäsin heti seuraavan päivänä lenkille taas.

Keskiviikkona kone käski mun tehdä Mixed Intervals tälviisiin:
15min - 100-115 bpm
15min - 140-156 bpm
3min - rest
5min - 155-170 bpm
3min - rest
6x
  30sec - 166-177 bpm
  30sec - rest
15min - 100-115 bpm
Parhaan kykyni mukaan tein eli koitin muistella, miltä mikäkin syke tuntuu ja koitin pitää oikean fiiliksen yllä. Toisaalta on onnikin, ettei ole sitä mittaria niin ei tiedä, jos syke ei pysy oikeissa lukemissa. Mittarin olemassaolo ei nääs vielä itsessään pidä sitä sykettä oikeana, jos ei löydä sopivaa vauhtia ja sit vasta harmittaiskin!

Eilen meillä oli työpaikan tiimipäivä. Käytiin piknikillä puistossa ja Chjokossa suklaatastingissä :P

Minä, Hippo ja suklaahippo
Hippo ja suklaahippo
Maistiaissuklaat

Maistiaispraliinit

Uskokaa tai älkää, noin pienellä määrällä suklaata tuli jo mitta täyteen, kun sitä maisteltiin hitaasti ja noin iso osa oli tummaa suklaata. Maitosuklaa on silti edelleen mun suosikki, vaikka olen vähän oppinut tykkämään tummastakin. Sen verran hintava setti tuo tasting on, etten ehkä suosittelis kenellekään omalla rahalla tehtäväksi, mutta paras tiimipäivän ohjelma ikinä!

Suklaisen palautumisevästyksen voimalla olikin hyvä tänään tehdä koneen määräämää Tempo Run:
15min - 100-115 bpm
30min - 139-156 bpm
10min - 100-115 bpm
Yhteensä Endomondon mukaan 1h 6min, 8,83km, average 7:30min/km eli 8,01km/h. Loppuun tuli ylimääräistä kävelyä, kun kävin samalla reissulla hakemassa siipan takin pesulasta. Kunnon multitaskausta :)
Juoksuterminologia ei ole ollut mulle kauheen tuttua ja ennen tätä viikkoa mä kuvittelin, että tempo run tarkoittaa samaa kuin intervallit. Asiasta tuli puhetta töissä kahvipöydässä ja viisaammat sivistivät meitä aloittelijoita ja nyt heti sain kokea asian myös käytännössä. Aina riittää opittavaa tässä elämässä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti