Sivut

perjantai 1. kesäkuuta 2012

86,8kg

Se siitä laihtumisesta sitten. Onhan toi puoli kiloa vähemmän kuin eilen, mutta kokonainen kilo enemmän kuin kaksi viikkoa sitten ja puoli kiloa enemmän kuin silloin neljä viikkoa sitten, kun lupasin ja vannoin aikuisten oikeesti tekeväni jotain. Enimmäkseen surettaa se, kun olen näin nahjus, etten saa tehtyä sitä, mitä olen itse päättänyt tehdä.
Aamulla tanssahtelin kelloradion tahtiin peilin edessä ja tutkin, miltä tän päivän vaatteet näyttää mun päällä. Totesin jälleen, etten mä nyt niin lihavalta näytä vaan pikemminkin ihan tavalliselta. Ihana siippa hyökkäs heti kimppuun ja kehui mun näyttävän hyvältä :)

Töiden jälkeen pyörin kaupoissa etsimässä asua firman purjehdusteemaisiin kesäjuhliin. Mahduin kokoon 44 niissä kaupoissa, joissa on isot koot, kuten tänään testatut Esprit ja Moda Jokinen. Luhdan housuissakin 44 olis varmaan ollut sopiva, mutta sitä ei valitettavasti ollut. KappAhlissa koon 42 pellavahousut oli niin pienet, että tuskin 44:kään olis mahtunut, jos sitä olis ollut. Sen sijaan kuminauhavyötäröiset liehulahjehousut oli sopivat jo koossa 40/42. Ihme mitoitus.
Promodissa koon 44 pellavahousut ei mahtuneet, mutta sama koko kuminauhavyötäröisistä mahtui. Ne ostinkin. Ihanan oranssit ohuet puuvillaiset leveälahkeiset kesähousut, joissa voi mennä töihin kesäkuumalla.
Niitä kesäjuhlia varten ostin Jokiselta punaiset housut, joissa on kuulemma 7/8 lahkeet eli nilkkapituiset. Jos niitä ei kehtaa juhlien jälkeen käyttää töissä niin golfkentälle ne ainakin passaa. Siellä on hyväkin olla vähän lyhyemmät lahkeet niin ne ei kastu ja likaannu niin helposti.
Paidaksi ostin Espritiltä hauskan lepakkohihaisen T-paidan, joka yllättäen ei lihota vaakaraidoista huolimatta. Punaisten housujen kanssa raitapaita on jo aika hurja yhdistelmä, mutta tylsempien housujen kanssa varmasti tulee käyttöön myös juhlien jälkeen. Juhlat on jo ens torstaina, joten sitten luvassa kuvia näistä, toivottavasti :)

2 kommenttia:

  1. Samaistun! Housujen osto on ikuinen mysteeri, samoin se miten eri mallien koot sopii tai ei sovi. Mä olen käynyt samat kaupat näköjään... Musta tuo raitapaita + punaiset housut kuulostaa tosi hyvältä, odotan kuvia!

    VastaaPoista
  2. Arvaapa oliko suuri pettymys, kun olin onnistunut laihtumaan 70 kiloiseksi ja housujen ostaminen oli edelleen ihan yhtä vaikeaa. Kaupassa oli edelleen kasapäissä liian pieniä housuja ja huonosti istuvia housuja, mutta niiden lisäksi myös liian suuria housuja. Sopivia oli edelleen ihan yhtä harvassa! Laihtuminen ei muuttanut mun vartalon muotoa niin paljon, että olisin sopinut perusmittataulukkoon.

    VastaaPoista