Sivut

sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Makkara kuoressaan



Kyllä, tollasessa makkarankuoriasussa mä vetelin Naisten Kympin ja kyllä, tollanen Angry Birdsiä muistuttava taisiteluilme multa irtosi ennen koitosta :D Vaikka makkarankuori armottomasti paljastaa kaiken, mitä alta löytyy, on se minusta kuitenkin imartelevanpi valinta kuin muodoton säkki. Naisten Kymppi paitoja oli saatavilla kolmea eri kokoa ja mä otin sen isoimman, koska muutama vuosi sitten se keskimmäinen koko oli liian pieni ja epäilin kokojen olevan taas samat. Isoin paita ei sitten enää ollutkaan muotoon leikattu vaan ns. unisex säkki. Hartioista ja käsivasrista se oli kyllä just sopiva. Paitavalmistajien mielestä ihminen ei selvästikään saa harrastaa sekä punttia että lenkkeilyä!

Tässä Endomondon näkemys lenkistä:


Me oltiin siellä 21 naisen työporukalla ja lähtövaiheessa eräs heistä houkutteli meidän pikkuporukan lähtemään juoksijaryhmän mukana, kun se alkuvauhti näytti niin hitaalta. Se oli varmaan ihan oikea valinta. Siinä porukassa sai heti alusta asti hölkätä, mutta vauhti pysyi rauhallisena ruuhkassa. Viime kerralla olin hölkkäryhmässä ja siinä käveltiin alussa aika pitkään. Aika pian kävi selväksi, että kuuden hengen porukka on liian suuri pysyäkseen yhdessä siinä ryysiksessä. Semivahingossa jakauduttiin kahteen kolmen hengen porukkaan, joista toinen oli lopulta 2,5 minuuttia aikaisemmin maalissa. Mä olen kuitenkin ihan tyytyväinen tohon meidän aikaan 1h 17min. Koko matka taittui kuitenkin hölkäten ja vauhdinjako onnistui hyvin. Ruuhka oli ehkä hyväkin asia niin ei tullut vedettyä liian kovaa. Ihan alussa jouduttiin pysähtymään pari kertaa päästämään autoja reitin yli, mutta se tuskin vaikutti aikaan juuri mitään. Loppusuoralla mä vedin meille vielä pienen loppukirinkin. Keskisyke oli 149 ja maaliin tullessa huippulukema 178 :)

Nyt vasta huomasin Endomondon nettisivulla tän Personal Bests taulukon:


Vähänkö näppärä! Voi juosta mitä tahansa lenkkiä ja silti saa joka kerta tietää, jos on tullut uusi enkka. Tai siis saadakseen sen tiedon, pitää vissiin muistaa näitä vanhoja arvoja ja sit voi huomata, kun tulee parempi. Ellei tuolla ole joku notifikaatio-systeemi, joka sanoo "Hurraa, teit uuden enkan!" Joka tapauksessa tää on niin iso juttu, että tää voi hyvinkin olla se fiitseri, jonka takia mä alan kantaa puhelinta mukana joka lenkillä.
Vähän harmittaa nyt se, että joko Naisten Kymppi oli 40 metriä vajaa 10km tai GPS-mittauksessa oli sen verran heittoa, koska tossa PB-taulukossa ei ole 10km kohdalla mun tän päiväinen aika vaan joku vanha pari minsaa pidempi. Herää kysymys, kuinka luotettavaa dataa GPS:llä saadaan? Tuskin se missään oikeissa kisoissa kelpais, mutta mun pitää nyt vaan päättää, että tällä mennään ja sillä sipuli.

2 kommenttia:

  1. Hyvä te, onnittelut suorituksesta. Ja hyvältä näytät makkarankuoressasi. Ne vaan on semmosia, mutta siihen tottuu. =D

    VastaaPoista
  2. Kiitti :) Eipähän ainakaan lepata liepeet tuulessa!

    VastaaPoista