Sivut

tiistai 18. kesäkuuta 2013

Sääntöjä, sääntöjä!

Mäkin tein facebookissa leviävän pyöräilijän liikennesääntökyselyn ja sain kaikki oikein :)
http://yle.fi/uutiset/pyorailija_testaa_osaatko_liikennesaannot/6688871

Mulla on pyörän selässä vähän sellanen asenne, että törmäyksen tullen mä otan enemmän hittiä kuin auto, joten mä väistän. Sama jos olen kävellen. Jalan ja pyörällä mä menen melko useinkin tahallaan päin punasia, jos ketään ei tule mistään, mutta autolla en koskaan. Autoilu lipsahtaa joskus ylinopeuden puolelle, mutta muuten noudatan sääntöjä parhaani mukaan. Kävellen ja pyörällä moraali on löyhempi, vaikka samalla tavallahan mä ne säännöt osaan silloinkin.

Liikennesäännöistä siirrymme oletettavasti Jenkkien jäynään lainsäädäntöön. Siellä on ilmeisesti joku uusi laki, koska mun uusissa Niken trikoissa oli kaikkien niitten tavallisten stay dry, stay warm -lappusten lisäksi iso viikattu paperi, jossa kerrotaan yhteensä 34:llä eri kielellä:

UPF 40+ This UV Protective garment is not Personal Protective Equipment. / Provides UVA and UVB protection from the sun in the areas covered by the garment. It will not protect areas that are exposed. To protect these areas, the use of a good quality sunscreen is recommended. / Sun exposure causes skin damage. / The protection offered by this item may be reduced with use or if stretched or wet. / Any closures must be fastened to give full protection.

No shit Sherlock! Vaate suojaa auringolta! Mikä myyntivaltti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti