Sivut

sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Eläinkoe etenee mallikkaasti


Lieneekö sattumaa, että IBS:ssä pitää välttää fermentoituvia hiilareita ja mun pahis e-koodi valmistetaan käymisprosessilla sokerista... Ja sitä peijoonia voi olla melkein missä tahansa mehusta ruisleipään! Nyt tän projektin myötä kävin virkistämässä muistia ja huomasin onnellisesti unohtaneeni, miten vaikeaa sitä on välttää :( Eilen kaupassa huomasin sitä olevan jopa maustamattomissa broilerinfileissä! Ostin sit kalkkunaa. Ravintolassa ei varmasti ole tietoa yksittäisen lisäaineen esiintymisestä annoksissa. Ei toi vielä niin tunnettu allergia ole. Hyvä kun on tiedot laktoosista ja gluteenista.

Mä en haluis leimautua hysteeriseks e-koodien välttelijäksi, mutta jos E415 pitää kitkeä pois niin ei ole vaihtoehtoa. Pitää vaan koittaa toitottaa kaikille, etten mä välttele kaikkia e-koodeja varmuuden vuoksi vaan vain tuota yhtä, pahan allergian takia!

Perjantai oli eka päivä tällä fodmap-ruokavaliolla ja jo eilen huomasin eron. Toki pitää muistaa satunnaisvaihtelun osuus, mutta lupaavaa silti. Tosta lähtee just sellanen positiivinen kierre, joka helpottaa tiukempienkin rajoitusten noudattamista :) Tänään on siipan isän synttärikahvit ja voitte uskoa, etten aio koskeakaan kakkuun tai muuhun kiellettyyn! Mun sisäinen hullu tiedemies odottaa malttamattomana tän eläinkokeen jatkoa. Illalla olin niin tohkeissani, etten saanut heti unta :D

1 kommentti:

  1. On sulla homma ! Yhen E koodin jahtausta :( Mutta kaikkensa pitää tehdä jos haluaa voida paremmin ! Tsemppiä jahtiin !!!

    VastaaPoista