Sivut

maanantai 14. marraskuuta 2011

Leipään ei kyllästy ikinä!


Mä oon syönyt leipää aamupalaksi koko ikäni ja edelleen se maistuu hyvältä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Muniin ja nakkeihin sen sijaan olen kyllästynyt parissa vuodessa, vaikka olen syönyt niitä aamupalaksi vain vapaapäivinä. Arkiaamuisin en viitsi tehdä muuta kuin lämästä leikkelettä leivän päälle ;) Nakki-muna-yliannostuksen takia ostin viime viikonlopuksi riisipiirakoita. Se oli ihanaa vaihtelua, mutta nälkä ei pysynyt poissa yhtä hyvin :( ja tuli vielä kiukun kera, joten tupla :( :( Otsaluullakin sen näkee, ettei mulle liiat hiilarit sovi. Ne vaan maistuu niin hyvältä!

A-talkin karppausillassa Reijo Laatikainen oli ehdottomasti eniten edukseen ja fiksuimman tuntuinen keskustelija. Siksipä aloin lueskellä hänen blogiaan ja sieltä löysin lisää fiksuja kommentteja. Lainaan tähän yhden pätkän, jossa on erityisen hyvin puettu sanoiksi se, mitä mieltä minäkin olen karppaamisesta.

"Mitä hyviä puolia karppaamisessa on?
Karppauksen avulla nälän tunne pysyy hyvin kontrollissa. Tämä johtunee runsaammasta proteiinin saannista, ketoosista sekä insuliin erityksen vähentymisestä. Moni kokee myös makean mielitekojen sammuvan. Joillekin karppaus on yksinkertaisempi ja selkeä sääntöisempi tapa laihtua. Kun kotiin ei osteta näkyville hiilihydraatteja, ruokavalikoima vähenee huomattavasti. Houkutuksia on kerta kaikkiaan vähemmän. Mitä vähemmän vaihtelua, sitä vähemmän syömme."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti