Sivut

lauantai 5. marraskuuta 2011

75 kiloa :D

Se nousi! Se nousi! Trallallaa! :D
Ja kävi vielä niin hauskasti, että siipan kaveri yritti sitä mua ennen, eikä saanut ylös. Vähänkö sain tsemppiä mahdollisuudesta voittaa mies ;) vaikka tokihan se kaveri sitten pitemmän lepotauon jälkeen jaksoi nostaa 2 toistoa. Kaverilla on ollut aika pitkä salitauko nyt, mutta vanha enkka on vähintään 80kg, eli vielä on mulla haastetta :D


Ja on mulla haastetta ihan tossa oman painoni nostamisessakin. Näyttää nimittäin oma paino nousevan samaa tahtia penkkitulosten kanssa ;) Pysyn sen saman 10 kilon päässä tavoitteesta:
Elokuu 2010: penkistä 65kg, oma paino 75kg
Joulukuu 2010: penkistä 70kg, oma paino 80kg 
5.11.2011: penkistä 75kg, oma paino 85kg


Jonkinlainen haamuraja on nyt saavutettu. Koskaan en ole painanut yli 85 kiloa. Toki siitä on nyt suurempi osuus lihasta kuin ennen, mutten mä kyllä lihastenkaan takia tahtois tästä painavammaksi tulla. Mä olen tietenkin luonnostaan suursyöppö, mutta sen lisäksi vielä raskas punttitreeni aiheuttaa kovaa nälkää. Tulee tarve syödä enemmän kuin on kuluttanut, jotta lihaksilla olis rakennusainetta. Tämä johtuu varmaan sekä psyykkisistä että fyysisistä tekijöistä. Kevyen ja pitkäkestoisen, mutta enemmän kaloreita kuluttavan golfin jälkeen sen sijaan ei ole yhtä kovaa nälkää ja tarvetta ylikompensoida.


Näillä perustein päädyin siihen tulokseen, että muissa treeneissä mun kannattaa nyt tehdä pidempää sarjaa kevyemmillä painoilla ja vain penkkitreeneissä tähdätä maksimivoimaan. Siten mulla on mahdollisuus parantaa penkkitulosta oman painon nousematta :)


P.S. Huomasitteko, etten käytä sanaa 'lihominen' vaan puhun oman painon nousemisesta? Mulle siinä on selvä ero. Jos osa painosta on lihasta, kyseessä ei ole lihominen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti