Sivut

maanantai 2. heinäkuuta 2012

Turistina jätemäellä

Siis aivan uskomatonta, että mä oon asunut Lepuskissa jo kohta 7 vuotta ja vasta tänä vuonna sain tietää jätemäestä. Sinne on meiltä vaan noin viis kilsaa ja oon lenkkeillytkin ohi ihan parinsadan metrin päästä Vihdintietä onnellisen tietämättömänä koko kukkulasta!
Tänään mä sitten polkasin sinne ja tallustelin portaat ylös kahdesti. Tietämättömyyttäni lähestyin mäkeä väärästä suunnasta ja päädyin ensin polkemaan ylös asti - tai en mä ihan ylös asti jaksanut polkea ;) ja sit kävelin alas ja tulin portaat ylös. Sit taas polkasin välillä etsimään reittiä portaiden alapuolelle ja sieltä sit uudestaan rappuset ylös. Tällä kertaa pysähdyin kuvaamaan molemmilla levähdyspaikoilla. Lopuksi kävely alas ja pyöräily kotiin.
Koko reissu sykemittarilla yht. 1h 25min, 765kcal, avg 133 ja pyöräily Endomondolla 10,48km, 57min, avg 10,93km/h, 425kcal. Kartasta näkee, että välillä oli satelliitit täysin hukassa eli matka oli oikeasti mutkikkaampi eli pidempi. 
Ainiin ja Vanhalla Hämeenkyläntiellä näin Bambin loikkivan tien yli ihan muutaman metrin päästä! :)


Täytyy kyl sanoa, ettei noi jätemäen portaat ollu ihan mun juttu. Ensinnäkin mua vähän hirvitti rappujen vinous ja toisen puolen kaiteen puuttuminen. Paikoittain raput oli kuin se Vekkulan vinolattiahuone, lisämausteena vaan metrin pudotus nokkospuskaan ja kaatumisenriskiä lisäämässä maitohapot jaloissa ja syke yli 170, jolloin reaktionopeus ei ehkä ole paras mahdollinen, jos jalka lipsahtaa... Toisekseen siellä oli väkee ku pipoo, mikä ei tietty ole mikään ihme, muttei se oman rauhan puute nyt plussaa ole, enkä tod olis tarvinnut yhtään vastaantulijaa niissä kenoissa portaissa. Itse en uskaltanut tulla alas rappusia pitkin vaan kiersin polkua. Kolmanneksi mun pohkeet ei todellakaan tarvii tollasta - ne on riittävän jumissa muutenkin ;)

Tästä lähtee

Tuolta tultiin

Tuonne jatketaan

Näkymä 2. levähdyspaikalta

ABC, Katti kävelee, portaita pitkin taivaaseen

426 porrasta takana

Wikipedian mukaan tämä on Helsingin korkein paikka ja pikainen silmämääräinen tarkistus vahvistaa väitteen todeksi: 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti