Sivut

lauantai 6. heinäkuuta 2013

Nestehukka

Kävin äsken lenkillä, ekaa kertaa nuhan ja juhannuksen jälkeen. Näköjään 16.6. olen viimeksi ehtinyt lenkille, kun on niin paljon kaikkea ollut :) Tässä lomalla on golffailtu ja laitettu parvekkeita, jotka molemmat on kevyttä, mutta pitkäkestoista rasitusta, joten ajattelin kunnon spurttien olevan sopivaa vaihtelua. Vaan ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua ylämäkispurteiksi mun ylämäkiähellystä! Neljä eri mäkeä pääsin ylös ja syke nousi joka kerta yli 180:n, joten siinä mielessä tavoite saavutettu. Jalkojen lihakset oli ihan väsyneet ja voimattomat eli selvästikin lihaksisto oli tänään heikoin lenkki, ei sydän ja keuhkot. Aika uskomatonta, että noin väsyneeksi tulee pelkästä golfista ja parvekkeiden laitosta! Hoidin homman silleen taktisesti, että joka välissä palasin leuanvetopaikalle vetämään pari leukaa ja muutaman punnerruksen. Ne sentään meni mallikkaasti :)

Mulla on tässä lomalla lähes joka päivä ollut pieni kettumainen päänsärky. Eka pohdin, voisinko saada nyt niin paljon vähemmän kofeiinia kuin töissä, että siitä vois johtua. Etelänmatkoilla joskus jää aamukahvi kokonaan juomatta ja sillon iskee viekkarit, mutta nyt oon kuitenkin vetänyt ison kupin (keittimen mukaan 3 kuppia) joka aamu. Tänään lopulta tajusin tämän lähes itsestäänselvyyden: Mullahan on lievä nestehukka! Muistaakseni olen nukkunut jokaisen lomayön putkeen, heräämättä kertaakaan vessaan, kuten normaalisti. Voisko olla pieni vinkki, että olen juonut tavallista vähemmän? Näin lämpösellähän pitäis juoda paljon ja vielä kun hikoilee golfkentällä tai parvekehommissa niin pitäis juoda vielä enemmän. Vaan kun on hyvä pössis päällä ja hommat sujuu niin helposti unohtuu se juominen, kun ei malta jättää töitä kesken edes siksi aikaa. Onneks parvekkeet on nyt valmiina niin voi vaan löhöillä Pesässä ja lääkitä nestehukkaa loppupäivän ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti