Sivut

keskiviikko 28. elokuuta 2013

128. imaginääridollari imaginääripurkkiin


Put a dollar in the jar every time you work out. Set a goal for yourself.
Then use that to treat yourself - good idea! 

Pinterestistä bongattu motivaatioidea. Milleköhän ihmistyypille toi toimis? Mulle ei, kahdesta syystä. Mä haluan treenata, koska treenaaminen on kivaa ja siitä tulee hyvä olo. Joku dollari sinne tai tänne ei sitä asiaa muuta. Sitä paitsi, nehän on jo mun omia rahoja riippumatta siitä, olenko treenannut! Eri asia olis sitten, jos jostain taivaasta tippuis seteli extraa joka treenin jälkeen. Sillon olis oikeesti varaa hemmotella itseään jollain sellasella, johon ei ilman treenejä olis varaa!

Koska olen paatunut kalenterinörtti, olen merkinnyt kaikki treenit kalenteriin ja sieltä pystyin laskemaan, että tänään oli vuoden 128. treeni. 128 dollarin potti on vielä melko vaatimaton. Paljon enemmän olen käyttänyt tänä vuonna itseni hemmotteluun ;) Vaan jos sitä extra rahaa ilmestyisi maagisesti kymppi per treeni niin se tekis jo $1280 ja se olis varsin tuntuva summa. Sillä ostaisin ainakin uuden polkupyörän ja loppuvuoden rahoilla vielä kännykän. Ne on tällä hetkellä mun toivelistan huipulla, jos olis ylimääräistä valuuttaa :)

2 kommenttia:

  1. Itse poimin tuon idean aikanaan jostain blogista (valuuttana tosin euro eikä dollari). En osaa sanoa "toimivuudesta", sillä en käytä sitä motivaattorina - juuri kuten itsekin sanoit, haluan treenata koska se on kivaa ja siitä tulee hyvä olo. Euron "ansaitseminen" on vain kiva lisä.

    Omia rahoja ovat toki, mutta itselle ihan hauska tapa ns. säästää. Ja kun ne ovat purkissa eivätkä lompakossa ja näin ollen päivittäin käytettävissä, tuntuvat ikäänkuin ylimääräisiltä, jotka voi hyvällä omatunnolla tuhlata sitten joskus :)

    VastaaPoista
  2. No itse asiassa mulla on vähän vastaava suunnitelma. Siipalla on 3D printteri ja se just tänään printtas mulle säästöpossun: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1011420_10200579900315991_2048059712_n.jpg

    Ajattelin ruveta laittaan sinne ylimääräiset kolikot lompakosta, ihan treeneistä riippumatta. Voi kyllä täyttyä aika hitaasti, koska käteistä tulee käytettyä niin harvoin. Mutta onhan toi possu hirmusen söpö!

    VastaaPoista