Sivut

maanantai 15. syyskuuta 2014

Miesten ja naisten talja?

Satsin jäsenyyteen kuului 2 PT tapaamista, joista ensimmäinen oli lauantaina. Vanha kansa sen tietää: Sitä saa, mitä tilaa. Mulla ei oikein ollut PT:ltä mitään kysyttävää, joten ei se oikein osannut mulle mitään kertoa. Leuanvetoihin, vatsoihin ja kylkiin sain pikkuvinkkejä. Mukava poikahan se oli. Hymyilytti kyllä, kun pohdin oliko poika edes vielä koulussa, kun mä menin ekaa kertaa punttikselle vuonna -96? ;) Meillä oli paljon yhteistä - jamppa oli just suorittanut green cardin ja sen olkapää oli niin kipeä, ettei voinut edes vetää leukoja kunnolla.

Sunnuntaina olin golfaamassa. Sen takia en voinut antaa PT:n vetää mulle mitään rääkkitreeniä. Golf ei vaan suju, jos on jumissa, eikä golf ole kivaa, jos se ei suju. Nyt se sujui kivasti ja sain 32 pistettä. Yllytin pelikaveriani laskemaan kaikkien lyöntien lisäksi myös putteja, jotta tulisi keskityttyä paremmin myös lähipeliin. Mä hävisin "puttiskaban" 30-35, mutta voitin pistebogin 20-32. Mulle tuli tosi hyvä mieli, kun kaveri totesi iloisesti, ettei edes huomannut pelanneensa noin huonosti (vain 20 pistettä!) kun mä keskitin huomion putteihin koko ajan. On kivempi pelata, kun tuntee pelin menevän hyvin :)

Tänään oli taas leuanvetojen aika. Mun tulokset ei ole oikein nousseet, eikä kaverikaan ole vielä saanut sitä ykköstä ylös. Veikkaan, että me on treenattu liian yksitoikkoisesti - samaa hinkkausta kahdesti viikossa. Nyt lähtee uudet keinot käyttöön! Kerran viikkossa vedetään leukoja kunnolla eri pituisia sarjoja ja toisella kerralla tehdään muita liikkeitä yläselälle. Tänään leukailtiin 5*5 sarjat ja annoin meille kotiläksyksi selvittää sopivat sarjapainot kulmasoutuun ja ylätaljaan 12, 8 ja 5 toiston sarjoille.
Mä oon niin hikari, että tein läksyni heti ja vastaus on:
Kulmasoutu 12*20kg, 8*25kg, 5*27,5kg.
Ylätalja 12*47kg, 8*57kg, mutta 67kg ei noussut puhtaasti yhtään kertaa.
Satsissa on kaksi ylätaljaa, joista toisessa on 10 kilon korotukset! Toisessa on 5 kilon korotukset, mutta se oli varattu. Siinä on myös puolet pienempi maksimipainomäärä, muistaakseni vain 60-jotain kiloa. Mun käyttämässä taljassa maksimipaino oli tuplasti suurempi. Musta kyllä ylätaljassa 10 kilon korotukset on tosi isot, vaikka oliskin vahva mies puikoissa.

Mutta mitä tänään opimme? Ei pitäis olkapäävaivasen ihmisen testailla maksimipainoja ylätaljassa! Se ei tee eetvarttia se. Pitää keskittyä lihasten aktivointiin hieman kevyemmillä painoilla.

1 kommentti:

  1. Jos tuolla oli flikkojen ja poikien talja, niin tulehan hyvinkään lady atlakseen (nimensä mukaan sali vain naisille), jossa talja on a. paineilmasäädöllä b. säätö on 30 kiloon. c. säätö suostuu nousemaan vain 25 kiloon ja d. vastusnauhoja on kaksi, mikä nostaa kuulemma vastusten kilomäärää, mutta henkilöstö ei tiedä millä logiikalla. Eli mielummin pikkupoika pt ; D

    VastaaPoista