Sivut

tiistai 25. lokakuuta 2011

Tunnustushaaste

Haaste tunnustaa 8 asiaa itsestään saapui Kattilandiaan Hannalta :)
Haaste on siinä mielessä vähän hassu, että tämähän on semi-anonyymi angstailublogi eli jo lajityypin määritelmään kuuluu, että täällä tunnustellaan noloja asioita jatkuvasti. Vai voitteko kuvitella esim jonkun muotiblogaajan kertovan julkisesti oman pituutensa, painonsa ja BMI:nsä? Rivien välistä voitte ehkä lukea, mitä mieltä olen muotiblogeista ;) noh, kateellinenkin olen, kun joku voi ostaa mitä vain haluaa ja aina mahtuu päälle! Mutta siis pointti on se, että osa näistä jutuista voi olla joillekin jo old news, koska olen aika häpeilemätön tunnustelija...

1. Mulla on vuosikausia ollut oikeassa ranteessa Kattipatti eli mikälie nestepatti (Elämyskameli voi tarkentaa korrektin termin) enkä ole uskaltanut mennä lekuriin puhkomaan sitä, vaikka siippa on mua kovasti siihen painostanut. Tänään vihdoin keräsin rohkeuteni ja marssin Tapiolaan hoitamaan homman. Sain muuten kivan 4 km päiväkävelyn siinä samalla, kun 2 kilsan matka kestäis bussilla sen saman 20 min kuin kävellenkin. Lekuri imas neulalla patista nesteet pois ja pisti kortisonia tilalle. Nyt vaan toivotaan, ettei se kasva takasin. Vähän se on nyt kipee eli tänään ei nostella puntteja vaan hinkataan jotain aerobista härveliä vain ;)
Ekassa kuvassa Kattipatti ja tokassa vertailun vuoksi patiton vasen ranne.

2. Mapen inspiroimana kerron kaikkia varmasti kiehtovaa faktaa tissiliiveistä: Tällä hetkellä käytän vain Maidenform merkkisiä liivejä kokoa 85B. Syy tähän on se, etten ole löytänyt mitään muuta merkkiä, jossa koko 85 mahtuis mulle. Tarttisin koon 90, mutta kuppien pitäis olla silti saman kokoiset eli rinstikoiden hämärän rinnakkaiskokosysteemin takia tarttisin 90A:n, jota ei myydä missään. On mulla yhdet Maidenformit kokoa 80C, kun satuin ostamaan ne ollessani laihimmillani ja ne ehti venyä sen verran, että sopivat edelleen. Jos olisin laiha, mut tissit jotenkin kummasti ei kutistuis, voisin käyttää kokoa 75D, tai jos olisin tosi laiha niin kokoa 70DD. Ihan hullua ajatella, että jonkun laihan ihmisen kehossa mun pikku tissit näyttäis tosi isoilta, jopa DD-kupilta!

3. Mun hoivavietti on venytetty ihan äärirajoille jo nyt, kun joudun hoitamaan itseni lisäksi myös tuota siippaa. En voi kuvitella mun aivojen ikinä nyrjähtävän niin solmuun, että tahtoisin hankkia lapsia hoidettavakseni. Never say never, mutta toivottavasti mieli ei tästä muutu, sillä siippakaan ei ole lapsista kiinnostunut.

4. Tää on vanha, mutta varsin herkullinen nolo tunnustus: Kärsin usein pahoista ilmavaivoista. Kaikki tyypilliset ilmalaivan kapteenit kuten herneet ja pavut on älyttömän tehokkaita, samoin monet muut rehut sekä joskus pasta tai leipä. En ole vieläkään päässyt kaikista ihan selvyyteen, jotta osaisin niitä vältellä...eikä se välttely aina onnistuisi, kun jotain on kuitenkin syötävä! Epätoivon hetkinä ihan itkettää, kun kaikki tuntuu pierettävän, etenkin kaikki terveellinen! Salaatin syöminenkin on ongelmallista, koska kaikissa kastikkeissa on sakeuttamisainetta E415, jolle mä olen ilmiselvästi allerginen. Ja varmaan arvaatte, millasia allergiaoireita se aiheuttaa ;)

5. Yllättävän moni on tunnustanut tän saman asian... Ja mä kun luulin olevani ainut kummallinen nainen, joka ei tykkää soittaa puhelimella! Ihanaa kun on internet ja täältä löytää kohtalotovereita, joilla on samoja ongelmia :) Mä pyrin aina tekemään kaikki varaukset netissä mieluummin kuin puhelimessa ja joskus nettivaraus-mahdollisuus on jopa ratkaiseva tekijä, jonka perusteella valitsen, kuka saa mut asiakkaakseen. Mun kampaajalla ei ole nettivarausta, mutta käyn siellä silti, koska sen sijainti on niin täydellinen - punttiksen vieressä on helppo käydä paikan päällä varaamassa aika :D

6. Suuntauduin opinnoissani käytettävyyteen, koska alan kantava ajatus oli mulle niin helpottava: Mä en olekaan ihan käsi, kun en osaa käyttää tietokoneita täydellisesti - vika on niissä koneissa, jotka vaan on niin pirskatin vaikeakäyttöisiä! Toisinaan olen tuntenut pientä riittämättömyyttä, kun en ole syntynyt USB-kaapeli napanuoran paikalla ;)

7. Olen enemmän kateellinen laihoille kuin rikkaille ihmisille. Laihuus ei tuo onnea. Raha ei tuo onnea. Molempia silti kadehditaan yleisesti. Mä uskoisin saavani enemmän onnea, jos saisin vähän lisää laihuutta kuin jos saisin vähän lisää rahaa. Mun taloudellinen tilanne on tällä hetkellä sen verran vakaa ja turvallinen :) Joskus olen suorastaan katkeran kateellinen ihmisille, jotka pysyy normaalipainoisina ilman sen kummempaa ponnistelua. Voin jopa ajatella pikkumaisia ilkeitä ajatuksia, enkä tykkää itsestäni silloin ollenkaan. Rikkaille ihmisille olen aina vain vitsikkään kateellinen, en koskaan katkera.

8. Laitetaan tähän vaikka vielä ne alussa mainitsemani pituus, paino ja BMI. 168cm, 83kg ja 29,4. Historian kertauksena kerrottakoon, että elokuussa -08 aloin laihduttamaan 85 kilosta. Kaloreita laskemalla sain 15 kiloa pois, mutta sehän tuli kaikki takaisin, kun lopetin callejen kyttäilyn. Nyt olis hakusessa sellaset elintavat, joilla paino pysyis kurissa ilman kohtuutonta vaivannäköä. Ei se elämä nimittäin ollut sen kummempaa 15 kiloa laihempanakaan. Ei sitä kannata hinnalla millä hyvänsä tavoitella!

8 kommenttia:

  1. Hetki piti miettiä että mikäs kohta Kattia kuvassa on, ennenkuin luin vierestä. :D
    Hurjan näköinen kattipatti kyllä, toivottavasti ei nouse uudelleen.

    VastaaPoista
  2. Mapelle laitoinkin, että vannon Marlies Dekkers -liivien nimeen! Aivan huippuliivit, tukee ja näyttää hyvältä! Ja ne saa paidan alta näkyäkin. ;)

    VastaaPoista
  3. Kivan näköisiä ovat! Paljon enemmän mun tyylisiä kuin joku pitsi :) mutta koot on noi ihan tavalliset ja hintakin vähän suolainen ;)

    VastaaPoista
  4. Toi sun patti on ganglio eli "hyytelökasvain", jännetupen laajentuma jonka sisällä on hyytelöä. Ennen vanhaan niitä hoidettiin lyömällä niitä kovaa Raamatulla, jolloin ne hajoaa ja paranee samoin tein. Melko usein ne uusii huolimatta hoitotavasta, jolloin ne voi hoitaa uudelleen (joko neulalla tai kirjalla). Kortisonista ei liene mitään apua, mutta siitä tulee hyvä mieli sekä pistäjälle että potilaalle.

    Mäkään en tykkää puhua puhelimessa, mutta tää koskee lähinnä vain kavereita (koska en halua häiritä). Kampaajille ym palveluhenkilöille soittaminen ei mua häiritse, koska puhelimeen vastaaminen kuuluu niiden töihin. Kavereilla on vaan paljon tärkeämpiäkin juttuja kuin mun kanssa turiseminen.

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa, kiitoksia tarkennuksesta! Just noin se työterveyslääkärikin kertoi, mutta se puhui tietosanakirjasta eikä raamatusta :D
    Eikä se kertonut kortisonin olevan turhaa. Olisin varmaan ollut mieluummin ilman, koska sillä on jotenkin paha maine mun mielessä...

    VastaaPoista
  6. Miehelläni kasvoi ranteeseen kesällä juurikin tuo samainen patti. No, työterveydessä kieltäytyivät tekemästä sille mitään, lääkärin mielestä sen tyhjäksi imemisestä olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Patti kuitenkin haittasi mieheni työntekoa, joten hän sitten "fiksusti" päätti hoitaa sen itse juurikin kirjalla lyömällä :D. No, ainakaan vielä patti ei ole kasvanut takaisin.

    VastaaPoista
  7. Ei kortisonista paikallisesti annettuna mitään haittaa ole. Kortisonia ei kannata turhaan pelätä, vaikka sen maine aika kauhea onkin.

    Ronjan mies hoiti asian todellakin fiksusti! Jos mulle tulisi ganglio, niin mä itse pyrkisin rikkomaan sen mieluummin kuin tyhjennyttäisin, koska mä luotan paljon enemmän siihen, että täysin pirstaleiksi hajonnut pussukka pysyy tyhjänä kuin sellainen pussi, johon on tehty pieni sievä reikä (vrt ilmapallo).

    VastaaPoista
  8. Hui kauhistus, mä en kyllä uskaltais kirjalla lähteä mätkimään, enkä antais lekurinkaan mätkiä, ainakaan ilman nukutusta! (vaikka ilmapallovertaus onkin vakuuttava)

    VastaaPoista