Sivut

maanantai 10. lokakuuta 2011

Jalkatreeniä

Päädyttiin sit lopulta eilen kyläilemään siipan porukoille, kun siippa halus päristellä työkaluilla isänsä kanssa. Ei siinä muuten mitään, mukava perhe sillä on, mutta ne reissut venyy aina tuplasti pidemmiksi kuin itse soisin. Neljä tuntia olis nytkin ollut passeli visiitti, mutta kahdeksan aiheutti jo pahaa pitkästymistä ;) mut jos siitä nyt jotain hyvää hakee niin tylsyyden jälkeen jaksaa taas paremmin porhaltaa koko viikon! Ja sain luettua rautaisannoksen naisten hömppälehtiä - nyt en kaipaa niitä loppuvuoteen :D

Aurinkoinen lenkkeilysääkin jäi eilen hyödyntämättä, kun olin jo ehtinyt käydä suihkussa ja meikata ennen Ronnie Colemanin ohareita, enkä enää millään osannut asennoitua uuteen suihkuun lenkin jälkeen. Joustamaton katinretale ;) Vaan jälleen näkyvissä on se kuuluisa hopeareunus: Ylimääräisen lepopäivän jälkeen jalkatreeni oli tänään helppoa ku heinänteko :D

Tein tämmösen setin:
soutulaite 10min

mave 20*tanko, 15*40kg, 12*50kg, 3*12*60kg
prässi 15*50kg, 15*100kg, 12*150kg, 3*12*200kg
sivutaivutus 3*20*20kg
askelkyykkykävely 6*20 askelta
vatsarutistus maassa 3*12
svingi taljassa 3*15*7,5kg
crossari 15min

Aikaa meni 1h 20min, kun nopeutin touhua vähän tekemällä askelkyykkyjä lomittain kylki- ja vatsaliikkeiden välissä. Ihmeen kevyttä tosiaan oli - mistään tuossa ei voi sanoa, että olis ollut loppuun asti tekemistä ja tiukkaa rutistusta :)

Jalkareenissä mulla on sellanen onkelma, että jalat kestäis paljon enemmän kuin alaselkä. Noilla painoilla jo alaselkä painuu prässissä aika ikävästi selkänojaa vasten. Se ei tunnu kovin terveelliseltä... Siippa on kyllä tarkistanut mun asennon ja tekniikan, joten ei voi muuta kuin todeta mun jalkojen olevan liian vahvat :D
Kyykyssä ongelmana on mun kehon mittasuhteet, nivelten liikkumattomuus tms yksilöllinen ominaisuus, jonka vuoksi en vaan osaa mennä kunnolla alas asti kovinkaan isoilla painoilla. Kunnolla alas asti = reidet vaakatasoon. Kovinkaan isoilla painoilla = yli 60kg. Kaipa siinä harjoittelu auttais, jos hinkkais eka pidempää sarjaa tolla kuudellakympillä, kunnes olis niin vahva, että 70kg tuntuis yhtä kevyeltä kuin 60 ennen ja niin edelleen, kunnes lopulta 100kg tuntuis yhtä kevyeltä ;)

2 kommenttia:

  1. Kahdeksan tuntia?! Mulle jo kolme tuntia on liikaa niin anopin kuin omien vanhempien seurassa, saati sitten niiden kotona ja mä tykkään kaikkien vanhemmista paljon. Sä oot kyllä maailman kiltein ihminen.

    VastaaPoista
  2. Heh, mä oon vähän hidas - myös pitkästymään :D

    VastaaPoista