Sivut

lauantai 29. lokakuuta 2011

Pena ei ollu mun kaveri

Ei tullu uutta enkkaa, vaikka mulla oli master plan ;)

Lämmittely: 20*tanko, 4*50kg, 2*60kg
2 epäonnistunutta yritystä 75 kilolla. Näistä toinen oli selvästi parempi yritys. Mukava huomata, että tekniikka ja tuntuma ja oman kehon tuntemus on kehittynyt sen verran, että osaan huomata eroa kahden ulkoisesti yhtä lailla epäonnistuneen yrityksen välillä!
Sitten yritin 72,5kg ja 70kg, muttei noussut kumpikaan. Paras terä oli jo kulunut edellisissä yrityksissä.
Lopuksi 8*50kg, joka nousi ihan helposti ilman apuja - onneksi sentään, eli en ole ihan rääpäle ;)

Loppureeni meni sit tälviisiin:
vinopenkki kp 4*12*12,5kg
ranskalainen punnerrus 15*18kg, 3*12*23kg
pystysoutu 4*12*18kg
olkapään kuntoutusvemputuksia

Olen tietenkin analysoinut, mikä meni pieleen, vaikka teoriassa kaikki oli kohillaan:
Mun suorituskyky aaltoilee jonkun rytmin mukaan siten, ettei mulla lähes koskaan ole kahta samanlaista treeniviikkoa peräkkäin. Jos jollain viikolla olen erityisen vahva niin seuraavalla viikolla en ole, melkein varmasti. Ja sama toisin päin. Eli siinä mielessä ei kannata liian vakavissaan yrittää enkkoja peräkkäisillä viikoilla.
Lämmittelin varmaan liian vähän. Mä taidan vaatia varsin paljon lämmittelyä parhaaseen iskuun päästäkseni. Viime viikollahan tein aika paljon ja aika raskaitakin sarjoja ennen 70 kilon nostoa ja silti jaksoin. Ensi kerralla uskallan lämmitellä enemmän, enkä turhaan pelkää voimien kuluvan siinä hukalle!
Vaikka olenkin tehnyt kaikki vanhat enkkani aamuisin niin nyt viime aikoina en ole käynyt salilla aamuisin. Olen tottunut treenaamaan illalla. Urheilijoitakin neuvotaan ajoittamaan treenit samaan kellonaikaan kuin kilpailut, jotta kroppa tottuu tuottamaan parhaan suorituskyvyn juuri siihen aikaan päivästä.
Tällä psyykkauksella siis mennään hyvällä itsetunnolla kohti uutta yritystä ensi viikolla :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti