Sivut

lauantai 20. elokuuta 2016

Pistiäispäivä

Nyt siihenkin on viimein saatu selvyys: En ole allerginen ampiaisen pistolle. Olen tätä pohdiskellut, kun mulla on siitepölyallergiaa ja hyttysen pistot kutittaa mua ihan hulluna! Tänään rangella ennen kierrosta amppari pisti takareiteen. Sen verran se sattui, että kirosin ääneen ja läiskäsin ötökältä tajun kankaalle ja viimeistelin tapon jalkavoimin.
Mulla oli bägissä kyypakkaus, josta olin yhden tabun syöttänyt ampiaisen pistämälle kaverille, mutta kaksi tabua oli vielä jaljellä ja ne vedin napaani hetimmiten. Ehkä tunnin verran pistokohtaa kirveli, mutta myöhemmin se tuntui ja näytti aika samalta kuin hyttysen pisto - eli pieni punainen paukama, joka välillä innostuu kutisemaan, muttei ole kipeä. Siipan mukaan tämä oli lääkkeen ansiota, koska ilman lääkettä sitä jomottelis koko ajan.
Mä en ole erityisen ampiaiskammoinen, enkä tästä sellaiseksi muuttunut. Se on kyllä fakta, että näköpiirissä pörräävä amppari on parempi kuin hiljaa takana hiipivä ninja-amppari - pörrääjän voi häätää pois ennen kuin se ehtii tuikata piikin lihaan!
Kierroksen puolivälin tienoilla mua alkoi alaselkä-pakara-akselilla kutittaa ihan himona ja lopulta oli pakko kaivella kutittelijaa housuista aivan antaumuksella. Kusiainenhan se siellä kömpi! Mä olin siis tänään tavallistakin tehokkaampi ötökkämagneetti. Ihanaa olla suosittu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti