Sivut

lauantai 16. tammikuuta 2016

PT eli Pörö Trainer

Tässä mun PT laatii treeniohjelmaa... Se on aika hidas kirjoittamaan ;)


Vähän on ollut treeni-into hukassa, kun ei ole mitään tavoitetta ja suunnitelmaa. Mä olen tosi monta vuotta treenannut voimaa, mutta tänä talvena se ei ole enää jaksanut huvittaa, monestakin syystä. Kaipaan vaihtelua. Mulla on voimaa enemmän kuin nivelet kestää. En halua rikkoa olkapäitäni pahemmin. En edes tarvitse lisää voimaa mihinkään. Terveyden kannalta mulle olis hyödyllisempää laihtua ja siihen ei voimatreenistä ole mitään iloa. Treeniinkin pätee vähenevän tuoton laki: tietyllä treenimäärällä alkaa saada aina vain pienempää edistystä, kun on tarpeeksi kauan treenannut. Esim. leuanvedossa ja punnerruksessa mä oon saavuttanut sellasen tason, josta on tosi vaikee päästä eteenpäin. Jokainen loma ja flunssa jne. tuottaa selvän takapakin, jonka jälkeen tulee taas edistystä, kunnes pääsen takaisin sille tietylle tasolle, johon jämähdän. Siinä sitten jurnutan enemmän tai vähemmän aikaa, kunnes tulee taas seuraava flunssa tms. Kokonaisuutena homma ei tunnu etenevän mihinkään. Pelkkää soutamista ja huopaamista.

Syksy meni erilaisia jumppia kokeillessa ja se oli ihan kivaa, Tiesin pitkän joululoman joka tapauksessa keskeyttävän kaiken tekemisen, joten en edes yrittänyt aloittaa mitään. Nyt olis se aika, kun kannattais aloittaa jotain. Olen koittanut keksiä, mitä mua huvittais tavoitella. Treeniohjelmanhan voi laatia vasta, kun tietää, mihin tavoitteeseen se tähtää. Personal traineritkin kysyy ekana, mikä on tavoite, ennen kuin alkavat laatia ohjelmaa. Ja se tavoite olis hyvä tietää itse, jotta olis motivaatiota. Jos PT keksii sen tavoitteen niin se ei välttämättä niin nappaa...

Tässä mun PT suosittelee juoksulenkkareita ahkeraan käyttöön :)


Ne on Ameriikantuliaiset. Nike Free 4.0 Flyknit taisi olla aikamoinen löytö 60 dollarilla...

Karkeasti arvioiden tässä on kolme kuukautta aikaa siihen, kun viitsii taas lähteä ulos lenkille ja pyöräilemään. Ehkäpä juoksumatolle ja spinningiin saisi motivaatiota siitä, että ulkokauden alkaessa voisi saman tien tehdä kunnon lenkkejä, jos rakentaa pohjakuntoa sisällä... Punttipainotteisten talvien jälkeen mulla on aina mennyt keväällä melko paljon aikaa siihen, kun olen totutellut kinttuja taas hölkkäämiseen ja peffaa pyörän satulassa istuskeluun. Vois olla kiva päästä nopeammin vauhtiin ja pidemmille lenkeille... Vielä kivempaa olis asua Kaliforniassa, missä vois käydä ulkona lenkillä ympäri vuoden! Ei menis aina puolikas vuodesta hukalle sisällä kökkiessä ja kesää odotellessa ;)

3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Otetaan uusiks... tää systeemi ei tunne mun hymiöitä...

    Sullon asiantuntevan näköinen PT !! Selvästi niiden popojen päällä makaamalla tarkistaa laadun :)

    VastaaPoista
  3. Joo, se on rautainen ammattilainen :D

    Jännä juttu muuten, että toi sun poistama kommentti ehti kuitenkin tulle mulle meiliin ja ne hymiöt näkyy kyllä gmailissa ihan kuvina, vaikka ne ei näykään täällä.

    VastaaPoista