Sivut

torstai 9. huhtikuuta 2015

NMC, ihan kiva, kasi puol

Miesten jumpassa oli noin kolmannes miehiä - tosi hyvin!
NMC oli body pumpin ja salitreenin välimaastosta - ei sellasta ärsyttävää loputonta hinkkausta vaan enemmän omaan tahtiin ja itse valituilla painoilla, mutta kuitenkin aika pitkiä sarjoja.
Porukka jaettiin viiteen ryhmään ja jokainen ryhmä kävi jokaisella pisteellä kerran. Mun eka piste oli sjmv ja ranskalainen punnerrus. Niitä tehtiin vuoron perään, eka 40 sekuntia yhtä, sit 40 sekuntia lepoa ja sit 40 sekuntia toista jne. kumpaakin yhteensä 3 sarjaa. Tokalla pisteellä tehtiin kyykkyjä ja vipareita, jälleen 3 sarjaa kumpaakin. Kolmanella pisteellä tehtiin kulmasoutu ja vatsoja, neljännellä bulgariankyykkyä ja punnerruksia ja vikalla valakyykkyä ja hauiskääntöä. Koko kroppa tuli siis tehtyä, mikä voi olla hankalaa muiden treenien organisoinnin kannalta, koska tätä jumppaa varten pitää olla kaikki paikat hyvin palautuneena ja tän jälkeen on sit kaikki paikat väsyneenä. Vaikea sit järjestellä muita treenejä tollasen ympärille. Siis jos tekee kaiken täysillä. Mitä mä en tehnyt, koska en halunnut tehdä perinteistä "mies body pumpissa virhettä" ;)
Mä siis tein ihan pikkupainoilla ja silti treeni oli inhottavalla tavalla raskas. Kaikki paikat oli koko ajan hapoilla, vaikka mikään ei tuntunut missään. Sarjat oli niin pitkiä ja palautukset niin lyhyitä verrattuna niihin salitreeneihin, joihin mä oon tottunut.
Itse asiassa kaikki jumpat, joita mä oon tänä talvena kokeillut, on olleet raskaampia kuin odotin/muistin vanhojen jumppa-aikojen perusteella. Taitaa johtua siitä, että mä oon aika paljon painavampi nykyään. Vaikka maksimitulokset salilla on nyt paljon paremmat niin ne ei auta jaksamaan jumpassa.

Mä sanoisin, että jos tykkää käydä salilla, ei kannata käydä NMC:ssä, koska se ei yllä oman hyvän salitreenin tasolle. Innokkaan salilla kävijän kannattaa valita sellanen jumppa, joka on ihan erilainen kuin punttis, vaikkapa joku tanssitunti tai kuntonyrkkeily.
Jos taas ei tykkää käydä yksin salilla, mutta tykkää ohjatuista tunneista ja kaipaa enemmän/raskaampaa lihaskuntotreeniä niin NMC on tosi hyvä valinta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti