Sivut

perjantai 11. marraskuuta 2011

Vaihdetaanko ongelmia?


Ainakin kolmesta eri treeniblogista olen lähiaikoina lukenut avautumista siitä, että ulkopuoliset kommentoivat naisten punttiharrastusta jotenkin negatiiviseen sävyyn. Yleisin lienee se toivomus, ettei treenais enää, kun liiallinen lihaksikkuus ei ole hyvän näköistä. Ilmeisesti en siis ole ollut väärässä, kun olen kuvitellut ihmisillä olevan virheluuloja punttimimmeistä. Sitä vain ihmettelen, miksei mulle kukaan ole koskaan sanonut mitään sen suuntaista? Olenko mä vaan niin plösö, ettei kukaan ole huolissaan siitä, että musta tulis liian lihaksikas ja miehekäs? Ulkonäön perusteella kukaan ei usko mun bodaavan viidesti viikossa? Porukka vaan ajattelee, että hyvä, kun toikin läski harrastaa edes jotain liikuntaa? Oikeasti mulla on täällä rasvan alla piilossa isommat lihakset kuin näillä kommentteja saaneilla naisilla ;) Mielelläni ottaisin heidän ongelmansa - eli ohuemman rasvakerroksen ja erottuvammat lihakset :D

Monet naiset pitää aika matalaa profiilia oman saliharrastuksensa kanssa, juurikin tuon kommentoinnin takia. Mä puolestani höpötän salijuttuja kaikille ja julistan penkkienkat Facebookissa sekä työpaikan kahvihuoneessa. Siltikin ainoat kommentit on olleet ihan vilpittömän oloisia onnitteluja enkoista sekä tänään yhden työkaverin (miehen) kehut siitä, että teen "kunnon liikkeitä" eli penkkiä, kyykkyä ja mavea :D Samaiselta kundilta sain myös vinkin ostaa vastuskumi avuksi leuanvetotreeneihin, kun avauduin sen hankaluudesta ja vastuksen säädön puuttumisesta. Taidan tosiaan ostaa tuolta tollasen keltasen tai punasen... ellei joku nyt kommentoi, että toi on ihan kökkö systeemi ja huono idea! Muutama kymppi ei liene kovin suuri investointi näin innokkaalle treenaajalle ;)

Kuten eilen kirjoitin, tällä viikolla mulla on ollut erityisen hyvä olo omassa kehossani. Tällä hetkellä en itse koe olevani erityisen lihava vaan musta ihan oikeasti tuntuu, että suurin osa mun suuresta massasta on lihasta. Äsken salilla mavea tehdessä edes maha ei tuntunut kamalan isolta ja häiritsevältä, vaikka kyllähän se edelleen siinä ala-asennossa pullistelee. Läski-fiilis-päivinä maha tuntuu suorastaan tulevan liikeradan tielle, mutta ei tänään :) Oli aivan mahtavaa tuntea olonsa niin oikeaksi bodariksi. Jaksoin tehdäkin tosi hyvin: 60 kilolla 16, 14 ja 14 toistoa :) Tähän asti olen aina tehnyt vaan 3*12, mutta nyt aion tehdä aina 3*max toistot. Sitten jos saan 3*20 toistoa niin sitten nostan painon 70 kiloon...

5 kommenttia:

  1. Myydään kerran käytetyt vastuskumit :) Mäkin ostin ne, jotta saisin tehtyä leukoja. Ei helkkari. Siitä ei tullut yhtään mitään. Yhden kerran pelleily riitti! Tossa ne on olleet siitä lähtien enkä vielä ole niille mitään käyttöä keksinyt. Mutta ehkä mä en vaan osaa niitä käyttää :)

    Hauskoja reenejä!

    VastaaPoista
  2. Ensimmäiseksi tulee mieleen noista ei_naisille_sopivaa_treeniä -kommenteista, mahtaako kyseisillä kommentoijilla olla pelkona oma (lihasten..) pienuus. Itse en moiseen ole törmännyt, pikemminkin tsemppiin tyyliin "olet vissiin tosissasi, mave on parasta!" Tietty kuulun mummo-osastoon, eli ehken ole uhka kenellekään :)
    Ottaen huomioon kuinka vaikeaa on oikeasti saada lihaksia näkyviin sekä se kuinka kivaa raudan heiluttelu on; ei muuta kuin rautaa tankoon - TOSISSAAN! (ja korvat kiinni turhilta kommenteilta)

    VastaaPoista
  3. Juurikin näin - niin paljon rautaa tankoon, ettei enää kuule mitään :D

    VastaaPoista
  4. Mä oon kans sellainen kailottaja. Mainostan kaikille treenejäni ja oon ihan oikeasti ylpeä pienestäkin kehityksestä. Hassuinta on mun mielestä ajatus, että jotkut naiset pelkäävät tulevansa liian lihaksikkaiksi :). Tekisi mieli sanoa, että höpöhöpö. Aika kovaa saa kuitenkin treenata, että saa ns. kunnon lihakset. Itse oon salilla treenaamisesta saanut vaan positiivista palautetta ja etenkin ihmettelyä, että miten jaksan käydä vähintään kolme kertaa viikossa salilla :).

    VastaaPoista
  5. Ajan myötä sitä myös ajautuu samanhenkisten ihmisten seuraan. Ns. normaali ihminen tuskin jaksaa kuunnella treenijuttujani 10 min pidempää ;).

    Olen kuullut kommentteja, ettei naisen tulisi tehdä kuntosaliharjoittelua, koska lihakset kasvavat liikaa. Äärimmäistä treeniä saa nainen tehdä (+ nauttia kiellettyjä aineita), jotta saa miesmäisetlihakset. Pidetään kiinni omista ihanteistamme! "Lihaksissa on runoutta"

    VastaaPoista