Sivut

torstai 30. toukokuuta 2013

Ehjänä, ei nopeasti

Sain tänään meilin:
Hyvä Pumpumkatti,
NOMO-farkkusi, joiden palautus on käsitelty 13.4.2013, on nyt postitettu Sinulle.

Nyt alkaa intensiivinen jännäys: Koska ne tulee? Mahtuuko ne päälle? Istuuko ne muuten passelisti? Uiuiui!

Eilen olin vikaa kertaa juoksukoulussa ja siellä puhuttiin sopivasta treenimäärästä ja -intensiteetistä ja näytettiin näitä esimerkkiohjelmia. Naurettavaa noissa on se, että Aloittelija saa vielä juosta 2 minuuttia aina jokaisen 2 minuutin kävelyn jälkeen, mutta Lenkkeilijä ja Juoksija ei enää saa juosta. Käskevät nimittäin pitämään sykkeen alle 70% maksimisykkeestä, eli mulla alle 132, eli kävelyä. Ei mulla sinänsä ole mitään kävelyä vastaan, mutta eikös tässä pitänyt olla kyse juoksemisesta?
Mä päätin siis saman tien ignoorata koko ohjeet. Ei ehkä ihan se SUL:n tavoittelema tulos ;) Mulle tulee niin paljon matalasykkeistä liikuntaa golfista, pyöräilystä ja vesijuoksusta, ettei mun tarvii lenkillä hidastella vaan voin päästellä menemään niin paljon kuin huvittaa. Olen huomannut, että mä koen suurinta liikunnan iloa, kun syke on noin 150. Siinä tuntee jo tekevänsä, muttei väsähdä liian nopeasti.

Tänään kävin Stadikalla vesijuoksemassa Elämyskamelin kanssa. Matkat taittui pyörällä ja mittasin ne nyt taas tältä kesältä, kun viime kesän tiedot on unohtuneet:
Aamulla töihin pyörällä: 4,9km, 16min
Töistä Stadikalle: 8,5km, 32min
Stadikalta kotiin: 9,4km, 34min

Eli arkipäivänä Stadikka-reissu tarkoittaa sellasta rapiat 20km pyöräilyä ja 40-60min vesijuoksua. Ihan hyvä peruskuntosetti, kuten jo aiemmin uhosin. Tästä eteenpäin koitan parhaani mukaan pidättäytyä mittaamasta noita pyöräilyjä, sillä matkasta iso osa on kaupunkiajoa ja loputkin runsaasti liikennöidyllä alueella, jolloin matkaan kulunut aika ei ole kiinni vain omasta kunnosta. Pidän tärkeimpänä päästä perille ehjänä, ei nopeasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti