Sivut

torstai 7. marraskuuta 2013

Ei ihan sata prosenttinen

Jännä havainto: Mun urheilemaan lähdön terveysvaatimus on eri ennen nuhaa ja nuhan jälkeen.
Siippa oli ma ja ti kotona nuhassa ja tänään mulla on sellanen vakavasti nuha-vaarassa oleva olo. En sanoisi olevani vielä kipeä, mutten ihan 100% tervekään. En halua lähteä urheilemaan, jos lepo vaikka pelastais pahemmalta taudilta. Sen sijaan, jos mulla olis tämmönen olo flunssan jälkeen, pitäisin itseäni jo niin terveenä, että menisin ainakin kevyesti jumppailemaan. Onkohan kaikilla noin? Onkohan se ihan perusteltuakin? Eli onko nuhan jälkeen ihan ok kuntoilla jo 95% terveenä, mutta ennen nuhaa ei?

2 kommenttia:

  1. Mä koitan kovasti aina kuulostella oloa nuhan jälkeen, mut päädyn sit kuitenkin helposti kuntoilemaan vähän vajaakuntoisena. Mutta kun pää ei oikein kestä ootella sitä 1,5 viikkoa nuhan jälkeen, mikä menis sen 100% terveen takaisin saavuttamiseen.

    VastaaPoista
  2. Siinä on vielä sellanenkin koukku, että kun on tottunut liikkumaan niin olo ei ole täysin hyvä, kun ei liiku. Eli olo ei palaudu normaalin hyväksi ennen kuin pääsee liikkumaan. En mä ainakaan aina tiedä, oonko mä nuutunut, koska oon kökkinyt kotona liian kauan vai koska oon vielä levon tarpeessa.

    VastaaPoista