Sivut

sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Repetitio mater studiorum

Kauhee ku viikonloput on pitkiä ilman golffia - ehtii tehdä vaikka mitä ja lisäksi vielä surffailla netissä kyllästymiseen asti! Eilen googletin penkkitekniikkaa ja tänään kävin viemässä kertauskurssin opit käytäntöön. Tein kapeeta penkkiä kevyesti tekniikkaan keskittyen ja tunsin kyllä olkapäässä heti, jos asento ei ollut täydellinen. Jännä ilmiö, miten 30 kilon pumppailu ylös-alas oli ihan helppoa, mutta vaikeeta ja raskasta oli pitää tekniikka kasassa alusta loppuun asti.

Mun olkapäävaivojen takana on selvästi pari tekijää:
En ole tehnyt penkkiä täydellisellä voimanostotekniikalla vaan vanha bodaustekniikka on käynyt välillä kummittelemassa mun suorituksissa.
Olen vienyt sarjat liian usein failureen tai jopa pakkotoistoille, bodaustyyliin, mitä ei voimatreenissä pitäis tehdä. Kokonaisuutena olen treenannut liian kovaa.
Interweebio on täynnänsä motivaatiokuvia, joissa hehkutetaan verta, hikeä ja kyyneliä, mutta mulle pitäis saada just päinvastaista matskua: Don't overdo it! 5 sets IS enough! Be strong, train smart!

Kokeilin tämmöstä 5x5 penkkiohjelman painolaskuria ja sain alla olevan ohjelman, kun laitoin nykyiseksi max tulokseksi reilun vuosi sitten nostamani 80kg.


Näyttää ihan älyttömältä mun silmiin. Ekat viikot tehdään hirmu kevyesti ja sit yhtäkkiä pitäis jaksaa vaikka mitä. Jos mun tän syksyn paras suoritus 70 kilolla oli 4 toistoa niin on aika vaikee uskoa, että 7 viikon kevyen treenailun jälkeen yhtäkkiä jaksaisinkin 5 toistoa. Ehkä tollanen kehitys vois toteutua jollekin aloittelija miehelle...
Oli miten oli, lupaan parantaa tapani ja treenata fiksummin, kunhan nää olkapäät sen taas sallii!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti