Sivut

sunnuntai 16. joulukuuta 2012

Väsymysmaximus

Huh huh, kun väsyttää! Asuntohommeleista ressaaminen on valvottanut mua tällä viikolla ja nyt se alkaa tuntua. Vaikka Omegawave sanoo totuttuun tapaan Go for it, aion silti lintsata salilta tänään.
Pikkujoulut loppui mun osalta perjantaina kymmenen maissa, mutta kotona olikin poikia saunomassa, enkä päässyt nukkumaan niin ajoissa kuin olisin halunnut. Eilenkin toi mun oma yökyöpeli valvotti mua vaikka kuinka myöhään ja tänään se heräs ajoissa hötkyilemään Giganttiin lähtöä. Arkisinhan sitä ei tahdo saada ylös millään, mutta viikonloppuisin se herää intopinkeenä aivan liian aikaisin. Eikä kyse siis ole viisivuotiaasta vaan 32-vuotiaasta ;)
Selvästi huomaa, että mun hyvät unenlahjat on merkittävä tekijä mun treeni-innossa. Ymmärrän täysin, että esim. työstressin tai pikkulasten takia huonosti nukkuvat ihmiset ei jaksa pahemmin kuntoilla. En mäkään jaksais ilman kunnon yöunia!

Katsottiin viime maanantaina tullut kiintoisa dokkari Totuus kuntoilusta: http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/tiede-ja-oppiminen/prisma-totuus-kuntoilusta
Todella yllättävä pointti siinä oli se, että eri ihmiset reagoi kuntoiluun eri lailla: osalla kunto nousee kohisten, osalla ei nouse, vaikka kuinka rehkii. Suurin osa ihmisistä sijoittuu siihen välimaastoon. Mä en yhtään hämmästyis, jos mä olisin lähempänä sitä päätä, jossa kunto nousee nopeasti. Ainakin tuntuu, että aika helpolla saan tuloksia salilla...

Huomenna tulee sit Totuus lihavuudesta: http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/tiede-ja-oppiminen/prisma-totuus-lihavuudesta
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti