Sivut

lauantai 1. syyskuuta 2012

Alan vaihto edessä?

Pitäisköhän mun vaihtaa logistiikka-alalle, kun olen niin erinomaisen näppärä säätämään kulkupelien kanssa?
Eilen aamulla siippa paukautti, että mun pitää ottaa auto huostaani, koska herra itse lähtee suoraan töistä kaverin kyydillä kopterileirille. Nooh, se ei nyt suoranaisesti sopinut mun kuvioihin, kun olin menossa suoraan töistä keskustaan, minne ei tod. kukaan selväjärkinen autolla lähde. Onneksi keksin nerokkaan suunnnitelman! Jätin auton yöksi työpaikan pihaan ja tänä aamuna sitten pyöräilin sinne ja hain auton kotiin. Pyörä puolestaan jäi työpaikan autotalliin odottamaan seuraava Stadikkareissua, joka on kaavailtu ens perjantaille. Erityisen loistavan järjestelystä tekee se, etten mä yhtään tykkää mennä pyörällä töihin aamulla. Nyt mun ei tarvii tehdä sitä ja silti pyörä on siellä, kun tarviin sitä töiden jälkeen. Koska olis ihan pöllöä ajan tuhlausta tulla eka töistä kotiin ja sit pyöräillä kotoa Stadikalle, kun ihan yhtä hyvin voi pyöräillä sinne suoraan töistä.

Kuin sattumalta auto jäi mulle tankki tyhjänä, joten sekin asia piti hoitaa, että voin kohta ajella mummin 90-v. päiville. ABC:llä 98E maksoi 1,809 €/l ja St1:llä 1,774 €/l. Tankkiin upposi 50 litraa eli säästin huikeat 1,75€ käymällä St1:llä :D
Olen yllättynyt siitä mielessä, että noita litrahintoja katsoessa tulee tunne suuresta hintaerosta. Oikeasti ero on vain 3,5 senttiä litralta. Jos tankkaa kerran viikossa tuon 50 litraa kerralla niin vuodessa säästää 91€. Jokainen voi sitten itse päättää, onko tuo sellainen summa, jonka takia kannattaa käyttää aikaa ja nähdä vaivaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti