Sivut

sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Pömppis


Mulla ei ole koskaan ollut pömppistä vaan pikemminkin yllättävän pieni maha painooni nähden. Selitykseksi olen laatinut seuraavan Kattiteorian: Mä olen aina sen verran hävennyt lihavuuttani, että olen vähintään seisonut ryhdikkäästi ja ns. pitänyt korsetin hyvin kasassa - tai pahimmillaan ihan tosissaan vetänyt mahaa sisään. Tämän jatkuvan staattisen harjoittelun johdosta mun syvät vatsalihakset on pysyneet verrattain hyvässä kunnossa, enkä ole saanut pömppistä.

Iän myötä alan kuitenkin olla enemmän sinut kroppani kanssa ja turha häpeä haihtuu. Enää ei tarvitse vetää mahaa sisään ja joskus huomaan jopa hyvän ryhdin unohtuvan. Alkukesästä golfkentällä pääsi käymään juuri niin ja arvatkaas, mitä siitä seurasi?
Alaselkä kipeytyi, kun seisoin viisi tuntia päivässä selkä notkolla. Aloin heti googlettamaan kuntoutusohjeita (kunhan ensin tajusin mistä oli kyse) ja löysin bodybuilding.comista jutun syvistä vatsalihaksista. Olenhan mä niistä ennenkin kuullut, mutta tässä jutussa uutta tietoa oli se, että joidenkin bodareiden pömppö-sixpack johtuu juuri heikoista syvistä vatsalihaksista. Uutta oli myös helppo treeniohje, jota voi noudattaa missä vain ja milloin vain: Vedä mahaa sisään, rentouta, toista kunnes pömppis katoaa - suurinpiirtein :D
Harmi, etten nyt enää löytänyt sitä juttua tähän linkattavaksi. Siitä kuitenkin sain idean myös tohon Kattiteoriaan.
Aloin tietenkin tekemään sitä staattista pitoliikettä (eli lankkua, eli Hooveria) pari kertaa viikossa ja kiinnitin huomiota ryhtiin golfkentällä. Eikä aikaakaan niin selkäkivut oli historiaa!

Sain idean tähän postaukseen H:n blogista, josta voipi käydä lukemassa asiasta lisää :)


2 kommenttia:

  1. Noita staattisia vatsa pitoja on tosi rankka tehdä.Itse niitä jo kauan tehnyt, aina ajoittain. Ja ne ovat todella rankkoja, mutta hyviä.

    VastaaPoista
  2. Tuo selkäkipu on hyvin yleinen ja itsellä sekä miehellä olen huomannut että toimistoduunia tehdessä keskivartalon tuki löystyy. Kun keskivartalon syvät lihakset saa "kasattua" oli miehen selkäongelma historiaa. :)

    Les Millsin uusi CXWorkx on vissiin aika paljon just noita staattista. :)

    Kiitti linkityksestä ja kiva että "inspiroin". ;)

    VastaaPoista