Sivut

keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

En löydä sanoja...

Pettymys on niin suuri, ettei suomen kielessä ole riittäviä sanoja sen kuvaamiseen. 10 viikkoa odotin Nomoja, joiden piti olla just eikä melkein - sentään mittojen mukaan tehty. "Stop wearing other people's jeans" on heidän sloganinsa. Näyttääkö nää mittojen mukaan mulle tehdyiltä?


Vyötärö on niin matala, että alushousut tulee farkuista yli. Ne on niin matalat ja tiukat, että jo seistessä tulee kauhee muffin top, eikä istumista voi edes ajatella. Ne myös painaa virtsarakkoa niin paljon istuessa, etten senkään takia vois sitä ajatella. Ennen tilausta kävin tietenkin Nomon sivuilla tutustumassa malleihin ja esimerkkikuvien perusteella valitsin itselleni normaalin vyötärön korkeuden. Mielestäni tuo lopputulos näyttää jopa matalammalta kuin matalan vyötärön esimerkkikuva!

Tässä vertailun vuoksi tällä viikolla töissä pitämäni (eli jo päällä venyneet) farkut, joissa on mun makuun liian korkea vyötärö, sekä kaapista vedetyt (eli pyykki-tiukat) hyvin istuvat farkut, jotka mulla oli päällä Nomoja tilatessa ja sanoin myyjälle, että tahtoisin samanlaisen vyötärön kuin näissä. Tuo näyttää minusta samalta kuin Nomojen normaalin vyötärön esimerkkikuva.


Miksi mä odotin 10 viikkoa liian pieniä ja väärän mallisia farkkuja? Kyllähän tollaset jämäpaskat sais Sellosta alle tunnissa! Kaupassa mä koen aina olevani liian suuri ja vääränlainen, kun mikään ei mahdu päälle tai jos mahtuukin niin puristaa ja lerpattaa ihan vääristä paikoista (eli puristaa reisistä ja lerpattaa vyötäröstä). Mittatilausfarkkujen ihanuus piti olla siinä, että kerrankin tuntisin olevan just oikeankokoinen ja -muotoinen, eikä tulis sitä pettymystä, kun kivan näköisiä housuja jalkaan kiskoessa huomaa, ettei ne sovikaan. Mutta näköjään mä olen niin kamala epästandardi valas, ettei mulle voi tehdä sopivia housuja edes mittatilaustyönä!

Pakkohan mun on kuitenkin on matkustaa Helsinkiin valittamaan ja vaatimaan niitä tekemään uudestaan... Ehkä toisen 10 viikkoa odottamalla saa jotain päälle mahtuvaa, tai sitten en... Tyytyväistä asiakasta musta ei enää tule, koska nyt näihin menee niin paljon aikaa ja vaivaa ja homma on aiheuttanut niin paljon mielipahaa, ettei yhdet farkut enää ole tän arvoiset :(

5 kommenttia:

  1. Voi ei! Mäkin oon aina luullut, että toi merkki on varma valinta. Ja on kyllä matalan näköinen tuo 'normaali' vyötärö. Uskon että ärsyttää <3

    VastaaPoista
  2. Onhan noi mittojen mukaan tehty... Ei kylläkään sun mittojen :(
    Eikun rähinä päälle ja vaadit muutoksia/sun mittojen mukaan tehdyt housut.
    Olipa paska systeemi :(

    VastaaPoista
  3. Kiitos sympatiasta :)
    Annan tunteiden viilentyä vielä tän päivän ja meen huomenna valittamaan.

    VastaaPoista
  4. Voi rähmä! Reippaasti vaan valittaan.
    Aamulehdessä oli joku aika sitten juttua, että ei noi Nomon farkut olekaan ihan yhtä mahtava juttu, miltä alkuun kuulostaa. En ole vielä kuullut, että kukaan niitä olis kehunut.

    VastaaPoista
  5. Mä olen kuullut kehujakin. Toki niin vähän tunnen porukkaa, joka noita olis ostanut, ettei otoksen koko täytä tieteellisen tutkimuksen kriteerejä ;)
    Google löytää sekä hyviä että huonoja kokemuksia ja mä oletin, että tyytymättömät asiakkaat on äänekkäämpiä kuin tyytyväiset, joten en ottanut sitä niin vakavasti, jos joku netissä valittaa.

    VastaaPoista