Sivut

maanantai 28. toukokuuta 2012

Mökkidraamaa

Mikähän siinäkin on, että kaikissa arjesta poikkeavissa tilanteissa pitää syödä ihan liikaa?
Torstaina menomatkalla mökille farkut oli löysät ja kotimatkalla ne melkein puristi.
Siippaan iski Mikkelin Prismassa shopping frenzy ja se lappoi kärryyn ruokaa sopivasti kolmelle hengelle. Ja sitä oli noin vähän vain siksi, että mä hoin koko ajan "käydään sit lauantaina kaupassa uudestaan". Siihen päälle sitten vielä kaikki karkit ja voitte uskoa, ettei tarvinnut käydä kaupassa uudestaan ja silti ruokaa meni roskiinkin enemmän kuin koko alkuvuonna on kotona mennyt. Se surettaa mua :( Ruoka on hyvää ja arvokasta, eikä sitä pidä heittää pois vaan se pitää syödä.
Ruokaa mä en varmaankaan syönyt reissussa liikaa, mutta ne karkit oli kaikki ihan ylimääräistä. Mä söin kaikenkaikkiaan Jättistuutin, Fazerina-levyn, Pätkis mini bites pussin, TV Mix Choco pussin, pari-kolme riviä Fazerin sinistä, muutaman hedelmäkarkin ja lakuja selkeästi alle puoli pussia. Arvatkaa kuinka paljon mä tykkään hedelmäkarkeista? Ja kuinka paljon suklaasta? ;) Meillä oli aika pitkälti omat erilliset karkit - siksi tiedän noin tarkkaan, mitä mä söin.

Päästiin eilen kotiin vasta just ennen yhtätoista. Ei oltu budjetoitu aikaa ihan kaikkeen draamaan ;)
Ennen matkaan pääsyä saatiin vaihtaa rengas autoon, kun todettiin se täysin tyhjäksi. Se pamaus, jota oltiin luultu auton pohjan osumiseksi kiveen olikin sitten ollut ruuvi, joka puhkaisi renkaan. Pakko hehkuttaa, että me hoidettiin renkaan vaihto tosi hyvässä yhteistyössä ja täysin tappelematta. Jälkeenpäin pestiin kädet järvessä ja kehuttiin toisiamme  :)
Auton päälle oli leijunut siitepölyä sun muuta töhnää puista ja pissapojalla oli ummetusta. Ensin tuulilasiin hinkattiin aukko Savetilla ja kylillä käytiin huoltoaseman vesipisteellä juottamassa pissapoikaa. Siinäkin kesti aikansa, kun puolen litran pullolla hinkattiin vettä eestaas.
Mä tajusin matkalla, että mulle tärkeä osa mökkireissua on varikkopysähdys. Uusi tie on nyt kokonaan valmis ja matkan voisi hurauttaa jopa 2,5 tunnissa yhteen putkeen, mutta fiilis ei ole sama ilman ABC Kuorttia. Eli siellä piti käydä syömässä - ja kyllähän siinä vaiheessa taas jo oli nälkä, kaikkien automekaanikon hommien jälkeen ;)

Pakko vielä kertoa ihmeiden ihme: Hyttysiä ei ollut mökkisaaressa juuri ollenkaan! Saatiin kunnon legioona verenimijöitä niskaamme vasta mantereella rengasta vaihtaessa. Ilmeisesti saaressa on ollut niin vähän ihmisiä, ettei hyttyset ole vielä löytäneet tietään sinne.

1 kommentti:

  1. Tulipa ikävä mökille. Mun mielestä Suomen kesä ei olisi mitään ilman ABC:lle pysähtymistä.

    VastaaPoista