Sivut

lauantai 10. maaliskuuta 2012

Tarpeeksi, muttei liikaa

Haluaisin vielä palata toissapäiväiseen sopivan määrän tematiikkaan. Mä olen "aina" treenannut penkkiä keskimäärin kerran viikossa ja sillä tavalla nostanut ennätykseni 75 kiloon. Tänä talvena kokeilin toisenlaista penkkiohjelmaa, jossa treenattiin 10 viikon ajan kahdesti viikossa. Kevyt päivä oli tosi kevyt ja raskas päiväkin kevyempi kuin mun treenit tavallisesti. Ohjelmassa "luvattiin" 5-10 kilon parannus ennätykseen, mutta mä en saanut mitään parannusta. Jo aiemmin olen pohtinut syitä ja todennut, että se ohjelma oli tarkoitettu melko aloittelijoille, mitä mä en ehkä enää ole ;)
Nyt keksin myös toisen mahdollisen syyn. Ehkä mulle ei sovi kahdesti viikossa treenaaminen? Mulla se tuntui parantavan lähinnä kestävyysvoimaa, joka mulla on muutenkin vahva, enkä sinänsä kaipaa siihen parannusta. Kaipaan parannusta maksimivoimaan, joka ehkä sitten mulla kasvaa parhaiten treenaamalla täysillä kerran viikossa. Mä olen kuitenkin pahamaineinen auktoriteetteihin luottaja, joten olin ajatellut edelleenkin jatkaa kahden treenin systeemillä. Mutta nyt tämä pohdinta sai mut muuttamaan mieleni. Vaihtelu on hyvästä ja mullekin teki varmaan hyvä treenata välillä kahdesti viikossa, mutta nyt on jälleen hyvä aika palata tuttuun ja toimivaan yhden treenin systeemiin :)

Tänään tein penkkiä oikein antaumuksella:
tanko *40
40kg*15
50kg*12 ilman varmistajaa en halunnut tehdä enempää - vähän harmitti, kun vain 12 toistoa oli jo niinkin raskas kuin oli...
60kg*6 joista vika taisi olla vähän autettu
70kg eka toisto omin voimin, toka vähä autettuna ja kolmas paljon autettuna
toinen samanlainen setti 70 kilolla
60kg 3 sarjaa, joissa 4-6 toistoa
50kg 3 sarjaa, joissa 8-10 toistoa - uskomattoman paljon näitä vielä jaksoi treenin lopussa, kun muistaa miten painava 50 kiloa oli lämmitellessä... mä taidan olla tosi hidas lämpenemään ;)
Tässä vaiheessa katsoin kelloa ja totesin tehneeni penkkiä 45 minuuttia! Tokihan siinä oli pitkät tauot sarjojen välissä, mutta silti ennätyksellisen pitkä reeni. Apuliikkeet jäi sit vähän vähemmälle:
ojentajat köydellä taljassa 2*12*15kg ja 2*12*12,5kg
olkapään kuntoutusvemputukset
pystypunnerrus 3*15*8kg
vipunostot sivuille 3*12*4kg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti