Sivut

sunnuntai 11. joulukuuta 2011

Sijaistoimintaa


Perjantai-iltana mulla oli sen verran terve olo, että pohdin ääneen, pääsiskö lauantaina salille... Siippa vastas, ettei mun kannata tuhlata aikaa sen pohtimiseen, sillä se ei päästä mua vielä salille kuitenkaan. Ihanaa huolenpitoa :) Lauantaina nuha eteni seuraavaan vaiheeseen, eikä nenä tukossa olis enää huvittanutkaan saleilla.

Enkä mä tänäänkään 100% kunnossa ole. Koitan malttaa mieleni kunnes olen 98% kunnossa ;) Faktahan on se, ettei viikon tai kahdenkaan tauko näy missään koko loppuelämän tähtäimellä. Joskus olen pysynyt poissa salilta koko neljän viikon kesäloman, eikä sekään ole näkynyt missään enää pari viikkoa salille paluun jälkeen! Ja viime talvena kipeytynyt olkapää pisti kapuloita treenirattaisiin puoleksi vuodeksi, mutta siitäkin selvisin ja tein uuden penkkienkan vajaa 3 kuukautta kunnon penkkitreenin aloittamisen jälkeen. Itsesuggestio rulez!

Sijaistoimintana olen lueskellut mm. bodybuilding.comia ja löysin tämmösen artikkelin, jonka keskivaiheilla selostetaan Super Superset Workout: 5 sets of 6 reps per superset. 3 superset combinations per workout. Suunnittelin jo, miten ja milloin mä voisin tuota toteuttaa: Kesällä salitreenejä on paljon vähemmän, kun pitää ehtiä myös lenkille ja golfaamaan, joten koko-kroppa-kerralla-muussiksi-treenit olis hyviä :D
Tälleen mä sommittelisin kaksi salipäivää viikkoon:

1. päivä:
Penkki & Bulgarialainen kyykky
Dippi & Mave
Pystypunnerrus & Askelkyykky

2. päivä:
Punnerrus & Kyykky
Kulmasoutu tangolla & Etukyykky
Pystysoutu & Hyvää huomenta

2 kommenttia:

  1. Näitä sun salipohdintoja lukiessa mä salaa aina toivon, että tekisit jonkinlaisen bodausliikejoulukalenterin tai muun esittelyn. Esim Dippi & Mave kuulostaa mun mielestä white trash -pariskunnalta ja Bulgarialainen kyykky tuo mieleen pyykkäävän viiksekkään naisen. Taidan kyllä olla ainoa bodausmuuveja pelkäävä lukija, joten ymmärrän, että sun lukijakunta huomioiden esittely voisi tuntua turhalta. Kai ne netistä löytyisivät, mutta mä en uskalla mennä muille bodarisivustoille paitsi tänne.

    VastaaPoista
  2. Tossa olis ideaa! Tuskin olet ollenkaan ainut, joka ei kaikkia liikkeitä tunne.
    Oon kyllä salaa haaveillut, että ottais joskus kännykän mukaan salille ja videois pätkiä eri liikkeistä. Pitäis vaan saada toi kuvaaja mukaan just sopivaan aikaan, kun salilla ei olis hirvee tungos... Onkohan sellasta aikaa enää koskaan tuolla salilla?

    Bulgarialainen kyykky nimen mäkin opin vasta tällä viikolla. Oon kyl joskus tehnyt sitä, mutten tiennyt sen nimeä silloin. Siinä laitetaan toinen jalka taakse penkin päälle ja kyykätään alas yhdellä jalalla. Niinku askelkyykky, mutta takajalka on penkillä.

    VastaaPoista