Sivut

perjantai 2. joulukuuta 2011

Pulloton perjantai

Että mä sitten inhoan siivoamista!!!
Siksi oli pakko maistella vähän After Eightejä. Ihan vain sellanen pieni 200 gramman paketti. Kai siivoaminen nyt sen verran calleja kuluttaa? Tai ketutus ;)
Sain siipan suostuteltua käymään romukaaoksensa kimppuun, kun lupasin auttaa. Siippa raivasi tyhjäksi ruokapöydän, sohvapöydän ja sohvan sekä askarteli kasaan jonkin miesten päristelylelun, joka oli unohtunut osina pöydälle. Siinä vaiheessa mä kyllä koin, että mä siivosin ja se harrasti lelujaan. Möh.
Se auttaminen tarkoitti sitä, että mä painin jukkapalmun raadon kanssa kunnes sain sen kammettua biojätteisiin. Juuret oli tiukassa, ei lainkaan kuolleet. Oli perseestä. Otti päähän. Mä en todellakaan ole mikään kasvien ystävä ja katson palmun olleen täysin siipan omaisuutta. Lisäksi vaihdoin lakanat, ripustin jouluvalot parvekkeelle ja heiluttelin imuria, moppia ja pölyrättiäkin.
Huomenna jatketaan, kun on vähän kerätty voimia. Siipalla on vielä lisää raivattavaa ja mun pitää pyykätä ja pestä kylppäri/vessa. Toi on kaikki kuitenkin aika perussettiä. Siihen olen jo turtunut. Ei ota päähän kovin pahasti...


Facebookissa on tänään "Pulloton perjantai". Eli mulle ihan normipäivä. Siitä tuli mieleeni, että vois olla hauska tempaus olla koko ensi vuosi selvin päin. Mä pystyisin siihen ihan hyvin, ellen sitten unohtaisi koko juttua ja joisi vahingossa. Se harmittais kovasti ja itse asiassa pidän sitä aika todennäköisenä. Siksi mietin, viitsinkö lähteä koko touhuun. Juominen ei kuitenkaan ole mulle millään tasolla ongelma, joten tipattomasta vuodesta ei silleen olis mitään hyötyä. Haittaa siitä sen sijaan saattaisi olla, koska se voisi hankaloittaa elämää ja aiheuttaa mielipahaa...

Entä vuosi ilman jotain muuta? Mikä olis hyvä? Ei liian vaikea (esim. suklaa) muttei helppokaan (esim. kalja ja sinappi ;) eikä tylsä (esim. herne)...
Vai pitäiskö unohtaa koko ajatus ja keskittyä vaan järkevään terveelliseen syömiseen? Jotenkin se kultainen keskitie on vaan niin vaikea ja tylsäkin. Ehdottomuus on niin paljon helpompi määritellä ja raflaavampi juttu kertoa lounaspöydässä ;)

2 kommenttia:

  1. Tossa vois olla ideaa... mun olis ainaki helpompi pysyy erossa vaikka siitä suklaasta jos siinä olis joku tollanen idea, ettei sais tiettyyn aikaan popsia. Enkä olis ainoo tuskissani ;)

    VastaaPoista
  2. Jos valitsis suklaan niin siinä olis pari hankalaa hommaa...
    1. Mikä kaikki lasketaan suklaaksi? Jäätelöissä, leivonnaisissa, prodepatukoissa yms. hommeleissa on joitain suklaisia tai suklaan kaltaisia osia. Mitkä niistä laskettais? Siinä olis liikaa mahdollisuuksia spekuloida ja kiertää sitä kieltoa.
    2. Jos jokin niin tärkeä ja himottava asia olis kielletty niin sit tulis helposti syötyä jotain korvaavaa jopa enemmän kuin sitä tise suklaata tulis syötyä. Koska korvike ei poista suklaanhimoa ja sitten korviketta tulee syötyä vaan lisää, eikä mikään määrä auta. Ja sehän täysin kumoaisi koko idean, joka olis laihtuminen ja terveyshyöty.

    Alkoholi on helpompi määritellä - juomassa joko on sitä tai ei. Eikä alkon korvikkeena tule vedettyä suurempaa määrää jotain ihan yhtä epäterveellistä.

    Näin kun tän asian esitän niin se alkoholi kuulostaa todella itsestäänselvältä valinnalta. Mutta siinä se iso kysymys on, onko hommassa järkeä, kun juon niin vähän, ettei se mua lihota tai terveyteen mitenkään vaikuta...

    VastaaPoista